Glederseg:) Har født!! Skrevet 10. januar 2008 #1 Skrevet 10. januar 2008 Skal jeg fortsette å ta ferdig hele glasset eller slutte nå som jeg er i uke 14?Jeg startet med folat den dagen jeg fant ut at jeg var gravid,4 uker på vei:) glemte spørre legen om dette når jeg var der nå på mandag..noen som vet? takker for svar..KLEM
*Super*Mamman* Skrevet 10. januar 2008 #2 Skrevet 10. januar 2008 Mange ulike meninger om dette, men jeg har de tidligere snangerskapene tatt ferdig glasset ja... Noen mener igjen at man bør slutte etter uke 12. Jeg bruker et B-vitamin preparat ( trioBe, fikk resept sist jeg var på svangerskapskontroll hos legen) pga lavt b12 nivå og folinsyre, så jeg kommer til å bruke folin ut svangerskapet, og sikkert resten av livet...
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2008 #3 Skrevet 10. januar 2008 Eg gløymde heile folaten, så blodprøvane viste lav folat..eg begynte å ta det i veke 12...og går fortsatt på det i veke 17...tenkte å spørre på ul om 2 veker kor lenge eg skal gå på det...men dei seier vel at ein skal gi seg noken mnd ut i svangerskapet(ca 3-4) trur eg....
Idun<3tosmå<3 Skrevet 10. januar 2008 #4 Skrevet 10. januar 2008 Det er anbefalt å ta folat hele svangerskapet og mens man ammer. Lurer på om det er 200 mg som er anbefalt, altså litt mindre enn det du får i deg nå. Så lenge du ikke har noen andre mangler kan du spise opp glasset, også kan du selv vurdere om du vil kjøpe mere for å ta senere, eller om du har et så godt kosthold at du får i deg det du trenger!
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2008 #5 Skrevet 10. januar 2008 jeg fikk beskjed av både lege å jordmor å slutte med folat i uke 12 jeg... så jeg tar de ikke lengre...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå