Yoggy ; ) Skrevet 10. januar 2008 #1 Skrevet 10. januar 2008 Det er så att tre åringen inte vill byta rum, så tenkte om de skulle ha samma sovrum så gør jag ett felles lekrum, begge er gutter så det går i samma type leker eftervart tenker jag. Det andra sovrummet som jag tenkt tre åringen skulle ha, ligger lite lengre bort från vårat sovrum, så vill inte ha bebin der inne enda ivartfall... Men frågan er ju om det kommer till att vecka varandra på nætterna om de delar rum..hmmm...
lemontree Skrevet 10. januar 2008 #2 Skrevet 10. januar 2008 Jo, det tror jeg er fint, jeg! Vi driver og bygger hus, og i mellomtiden leier vi en liten "hytte", med ett soverom, trangt ja, men det er ganske hygelig, og alle sover på samme rommet, i hver sin seng... Lekekrok på kjøkkenet... I det nye huset har vi planlagt å ha begge barna på samme rom i nærheten av oss, de får hver sin innebygde køye med en liten hylle inne i "hulen sin" ved siden av senga der de kan ha en liten privat sone. Det blir lekekrok utenfor dette rommet. Når de blir større og ønsker det kan de få hvert sitt rom. Vi tror det er fint for små barn å være sammen. Som sønnen til en venninne sa: "Det er urettferdig at vi skal ligge alene, du og pappa sover jo på samme rom!" - og krevde å ha lillesøster hos seg...
Happilyeverafter<3 Skrevet 10. januar 2008 #3 Skrevet 10. januar 2008 Hos oss funker det supert:) Begge jentene våre sover på samme rom, de er 3,5år og 7mnd. De har delt rom siden minsta var 3mnd. Rommet deres ligger rett over gangen fra vårt. Så har vi et eget lekerom et stykke ifra, men som er i næreten av stuen vår, veldig praktisk:)
Maren Elise og mamman Skrevet 10. januar 2008 #4 Skrevet 10. januar 2008 Hei. Mine to eldste barn var henholdsvis nesten 4 og 1 da de begynte å dele rom, har ikke hatt problemer med at de har vekket hverandre, tvert imot har d ført til at den yngste har sovet så og si hver natt i egen seng uten å komme inn til oss, slik storesøsteren gjorde. Han har nok følt d som ganske trygt å sove sammen med henne. Nå i en alder av 9 og 6 år har de fått hversine rom, men ennå kommer lillebror å spør om å få ligge sammen med storesøster. Så tror nok de vil ha veldig stort utbytte av d begge dine to også, skaper trygghet for hverandre.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2008 #5 Skrevet 10. januar 2008 Jeg vil ha aldi gjort det. 3,5 åringer skjønner ikke helt ennå hva som er farlig og ikke farlig for de små. Hva om storebror skulle kose litt med lillebror og la seg opp på han, eller kom på at han trengte en pute over ansiktet? Eller at han bør leke med de små legoklossene hans? Jeg har en på 3,66 år og en på 5 måneder. De skal dele rom senere da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå