Gjest Skrevet 10. januar 2008 #1 Skrevet 10. januar 2008 å ta hull i ørene på små barn? Datteren min fikk hull i ørene i går. Det var absolutt ikke tvang. Hun var med meg til frisøren, også spurte jeg egentlig bare på tull om hun ville ha hull i ørene. Først sa hun nei. Jeg tenkte ikke noe mer på det, men når jeg var ferdig så jeg at hun lurte på noe og da jeg spurte hva det var så sa hun at hun ville ha hull i ørene. Det gikk kjempe bra. Kom ikke en tåre, og hun ble så fin:) Hun er forresten 4 år.
**Frøken84** Skrevet 10. januar 2008 #2 Skrevet 10. januar 2008 så lenge di har kommet til den alderen at dem vil ha det selv, så synes jeg det er greit=0) men synes ikke no særlig om det på babyer...
nenja Skrevet 10. januar 2008 #3 Skrevet 10. januar 2008 Synes det er ok når det har blitt 4-5 år, men synes det er forferdelig på små babyer. Hun ble sikker kjempe fin og er sikkert veldig stolt!
Kakeåndsen Skrevet 10. januar 2008 #4 Skrevet 10. januar 2008 Jeg kommer ikke til å gjøre det før jentene ber om det selv.... Synes ikke noe om det på småjenter, men jenta di er jo halvstor da.
MissAntrop Skrevet 10. januar 2008 #5 Skrevet 10. januar 2008 Jeg fikk hull i ørene når jeg var 3 år. Jeg og mamma var og tok hull i ørene samtidig - jeg ville jo også når mamma skulle. Jeg sa ikke et pip men synes jeg ble veldig fin etterpå. Det var helt frivillig, ikke vondt og jeg har ingen traumer nå, 30 år senere Altså, jeg synes det er helt greit.
Gjest Jawhol Skrevet 10. januar 2008 #6 Skrevet 10. januar 2008 syns ingen ting om det egentlig, synes ikke det er så stor sak, tror dattra mi får det så snart hun ytrer ønske om det selv, tror ikke jeg kommer til å sette henne på ideen. må komme på det selv. Var selv 4 år og husker hvor kry jeg var, jeg synes det er veldig søtt da til småjentene(men ikke til babyer)
Gjest Skrevet 10. januar 2008 #7 Skrevet 10. januar 2008 Helt enig med dere som synes det er forferdelig at de tar hull i ørene på babyer. Frisøren jeg var hos sa at det hadde vært noen der med en baby på 7 mnd!!! Hun hadde nektet å ta det, men det var ei annen som gjorde det. Ja, vesla er kjempe kry:) Må fortelle det til alle. Hehe;)
MikroMidas Skrevet 10. januar 2008 #8 Skrevet 10. januar 2008 Jeg synes man skal være forsiktig med hull i ørene til små barn, for man har punkter i ørene som påvirker andre ting i kroppen. Det er derfor de setter nåler i ørene hos akupunktører bl.a. Har ikke sans for hull i ørene hos babyer, men når de er blitt store nok til å rense selv og passe på det litt selv + at de har bestemt det selv, så er det ok.
Sessa ruger igjen... Skrevet 10. januar 2008 #9 Skrevet 10. januar 2008 Jeg fikk hull i ørene til 13 års dagen min. Mamma satte ned foten før den tid. Selv fikk hun hull i ørene som gave fra jobben når hun var i 20 årene. De ble stukket opp med sprøyte nåler (jobbet på lab, eller no'). De hullene jeg fikk ble satt stygt, så jeg lot de gro igjen da jeg ble litt eldre og tok de på ny i piercing sjappe! NÅ er jeg fornøyd. Jeg synes det er greit om man venter til barna blir ganske store før de får hull i ørene, jeg. Frøkna her skal ikke få det før hun er hvertfall 10... tror jeg.
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 10. januar 2008 #11 Skrevet 10. januar 2008 Synes det er greit når de spør om det. Jenta di gjorde det jo på en måte. Uansett så ville hun. Eldstejenta her fikk hull i ørene i sommer, da spurte hun selv. Hun gledet seg hele de 3 ukerne som gikk før vi var til frisøren(var på ferie når hun spurte) Hun var da 3år 9mnd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå