Gå til innhold

BT 120/90, Proteiner i urin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke hvor mye proteiner. Var til kontroll for 2 dager siden. Ny i dag. Overtrykket hadde dempet seg litt siden forrige gang.

Fikk beskjed om å ringe føden dersom jeg ble dårlig i helgen, satt opp til ny kontroll på mandag.

Er dette begynnende sv.forgiftning? Sm allerede pga kraftig bekkenløsning, hvis ikke hadde hun sm meg nå sa hun.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk målt blodtrykk til 124/90 på tirsdag, og måtte tilbake for å måle i dag. Nå var det tilbake på normalen, 110/74.

Jeg har ikke proteiner i urinen, men fikk beskjed om å være oppmerksom på kraftig panne-hodepine.

Det du har KAN være begynnende sv.forg., men trenger absolutt ikke å være det. Bare pass litt på, og ikke vær redd for å ta kontakt med føden om du får hodepine.

Lykke til, det går nok fint:-)

Skrevet

hvis du får feks. veldig vondt høyt opp i magen eller i ryggen (altså nye symptomer) bør du ringe føden. samme som hvis du får ødemer. dette gjelder spesiellt ankler og fjes. du har litt høyt undertrykk, overtrykket ditt er fint akkurat nå. synsforstyrrelser, kvalme, hodepine er også ting du bør ringe og fortelle dem.

Protein i urinen sammen med høyt blodtrykk er jo tegn på begynnende svangerskapsforgiftning.

hvor langt er du på vei? hvis du er sent ute i svangerskapet er det mulig du blir forløst før tiden, dette fordi kuren for sv. forgiftn. er å avslutte graviditeten! viktig at du tar det veldig meg ro i helgen! blir spennende å høre hvordan kontrollen går på mandag! hvilke sykehus skal du føde på?

Skrevet

Jeg er 35 uker på vei. Skal føde på Riksen.

Skrevet

de er jo veldig dyktige på Rikshospitalet, så det blir nok bra! skal føde der selv, selv om det er lenge til:)

lykke til, jeg håper det blir bedre så du slipper å bli mamma helt ennå:)

Skrevet

Jeg hadde 130/89 og 1+ på proteiner.

Har i tillegg 2-3 på ødem.

Er helt i faresonen, og fikk beskjed om å ringe føden om jeg jeg fikk vondt i hode, og/eller vondt øverst i magen.

Tror du bør ta det med ro. Ting kan forandre seg fort.

Skrevet

hvilke synsforstyrrelser kan man bli utsatt for?? Se ting som ikke er der å sånn? :/ Med tanke på svangerskapsforgiftning altså...

Skrevet

Virveli: Det er vel helst flimringer/prikker i synet de mener har jeg skjønnt. Det er det de har spurt meg om ihvertfall.

Skrevet

ok, heh:) takk takk

Skrevet

Var slik det startet hos meg. Etter å ha gått noen dager med 140/90 som er grensetrykket, så ble jeg lagt inn til observasjon. BT bare økte og etterhvert kom pannehodepinen. Når jeg hadde BT på 170/150 ble jeg satt igang, hadde akkurat nådd 37+0....da hadde de prøvd å få ned BT med medikamenter uten å lykkes.

Gikk veldig bra, men det er veldig viktig at du tar det helt med ro nå. Få mannen til å ordne alt og bare litt på sofaen så mye du kan. Ta kontakt med føden ved forandring.

Lykke til!

Skrevet

temine

kunne jeg spurt hvilke sykehus du fødte på?

Skrevet

Jeg har vært til ekstrakontroll idag fordi jeg hadde eggehvite i urinen og BT mitt hadde steget forrige gang til 136/90! Jeg fikk da beskjed om å hvile masse masse masse og ikke gjøre noen ting og drikke masse masse væske!

Dette har jeg gjort, og idag var BT mitt nede på 126/85 og eggehvita i urinen hadde forsvunnet! :)

Så damer, hvil masse masse og drikk masse væske! :D

Skrevet

Jeg hadde i går 120/75, B+/L+ på urinen og 01på ødem. Fikk beskjed om at alt var fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...