Monajenten Skrevet 10. januar 2008 #1 Skrevet 10. januar 2008 Først og fremst, nei det er ikke meg;-) Jeg har en venninne som har en kjæreste som bor i et annet land. Hun er gravid, og nå er hun på besøk hos ham. Av en eller annen grunn, bestemte de seg for å ta en ultralyd, og det viste seg at hun er gravid med trillinger. Hun er elleve uker på vei, og har to eneggede og en utenom. Alle er friske og lever, og alt ser bra ut. Hun er jo helt sjokkert stakkars. De skal snakke med UD (?) for det er noe greier med at de er ganske strenge med å slippe folk fra dette landet inn i Norge. Men det må jo kunne gjøres unntak når mannen skal bli pappa til tre. Ihvertfall, hun lurte på om jeg kunne undersøke litt for henne. Er det ikke noe sånt at man har rett på økonomisk hjelp og støtte når man venter trillinger? Mener jeg har hørt noe sånt. Er det noen som har peiling? Vil veldig gjerne hjelpe henne. På forhånd tusen takk!!
Gjest rufusa Skrevet 10. januar 2008 #2 Skrevet 10. januar 2008 to eneggede og en utenom - goodness - trodde ikke det en gang var mulig!!!
Gjest Skrevet 10. januar 2008 #3 Skrevet 10. januar 2008 Det kommer nok litt an på kommunen man bor i. Jeg kjenner faktisk 2 stk som har fått trillinger.
lille je Skrevet 10. januar 2008 #4 Skrevet 10. januar 2008 http://www.tvilling.no/index.php?page_id=1&lang_id=1 Sjekk denne siden. Det står om både trillinger og firlinger her...
meg & to små vampyrer Skrevet 10. januar 2008 #5 Skrevet 10. januar 2008 Man får vel lenger permisjon hvertfall. Avlastningstilbud kanskje fra helsestasjonene? Snakk med Nav + kommunen hun bor i for å finne ut mer.
Monajenten Skrevet 10. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 10. januar 2008 Ja ikke sant? Det er helt utrolig!!
Stolt Mamma™-1jente og 1gutt!! Skrevet 10. januar 2008 #7 Skrevet 10. januar 2008 Er ganske stor forskjell fra kommune til kommune. Ett vennepar av oss fikk trillinger og de ble "tvunget" til å flytte til en annen kommune fordi de ikke greide seg økonomisk der de bodde.. Kan lønne seg å sjekke ut litt med NAV ja! Forresten: Tror jeg hadde gått i bakken jeg hvis jeg hadde hatt TRE små troll å passe på!
Fire småtroll Skrevet 10. januar 2008 #9 Skrevet 10. januar 2008 I vår kommune (på sørlandet) får du støtte til en slags husmorvikar, er ikke helt sikker på hva det går ut på, men denne personen vasker huset ihvertfall... Libero har tidligere gitt gratis bleier til to barn når en får trillinger, da slipper en å kjøpe til mer enn ett barn. Ta kontakt med Libero og hør med dem. Kanskje flere leverandører har noe lignende (barnemat?) Ville tatt kontakt med foreningen for de med tvillingerog flere-linger med en gang, de har sikkert masse tips og råd.
Monajenten Skrevet 10. januar 2008 Forfatter #10 Skrevet 10. januar 2008 Takk for tips, jenter!! Dette er mest sannsynlig i Bergen. (Hun bor i en annen kommune nå, men kommer nok til å flytte hjem igjen.) Noen flere? :-)
Gjest Skrevet 10. januar 2008 #11 Skrevet 10. januar 2008 Jeg husker fra min hjemkommune at et trillingforeldrepar fikk endel støtte fra kommunen, husker ikke helt hva det var, men det dreide seg om penger til bleier og endel annet utstyr. Aner ikke om det er noe kommunen må gjøre, men de fikk ihvertfall noe støtte.
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 10. januar 2008 #12 Skrevet 10. januar 2008 Hvilket land er han fra? Og er ekteskap aktuelt da?
Monajenten Skrevet 10. januar 2008 Forfatter #13 Skrevet 10. januar 2008 Ja de har snakket om det. Det må eventuelt bli siste løsning. At de gifter seg kjapt og gale i hans hjemland, og så heller har et "skikkelig" bryllup her hjemme når de ønsker det.
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 10. januar 2008 #14 Skrevet 10. januar 2008 Ja det vil lønne seg å gifte seg i hans hjemland. Gifter de seg i Norge så må han alikevel reise hjem frem til søknaden hans er ferdigbehandlet. Så hvis hun er på besøk i hans hjemland nå, så ville jeg bare fått ordnet et raskt ekteskap der nede for å ha papirene i orden. Gifter de seg i hans hjemland, så kan hun reise tilbake kontakte UDI og så lenge de også venter barn, så tror jeg ikke det er noe problem at han får oppholdstillatelse her i landet. Han kan uansett når barna er født søke om familiegjenforening da, hvis det ikke har gått i orden før den tid.
Gjest BigMama og februargutta Skrevet 10. januar 2008 #15 Skrevet 10. januar 2008 kansje noen her inne kan hjelpe deg bedre?? her er det mange med erfaring innen dette med udi og sånt. lykke til iallefall håper det går bra med dem. se her: http://www.freeforum101.com/kulturkollisjon/
Trulte76 Skrevet 10. januar 2008 #16 Skrevet 10. januar 2008 jeg mener jeg har hørt man får et eller annet av hjelp når man har trillinger.. Men er vel ikke noe garanti for at han får inn i landet for om han skal bli pappa..hun kunne jo evt giftet seg med han.. Men håper da de ikker er så strenger, hun trenger jo virkelig barnefaren når hun venter 3...
Monajenten Skrevet 10. januar 2008 Forfatter #17 Skrevet 10. januar 2008 Ja jeg vet. I tillegg har hun en treåring fra før, og har mistet mammaen sin for under et år siden. Huff, det kom som et sjokk for henne. Men gjett om jeg skal støtte henne!!!!! Tusen takk for all hjelp, jenter!!
Meg og bøllegutta!! Skrevet 10. januar 2008 #18 Skrevet 10. januar 2008 Du får ekstra hjelp til pass av barna nårdu får 3 stykker i slengen:) Vet blant annet at de kommer fra kommunen og tilbyr alt fra å trilleturer tilåvaske hus å bytte bleier
Gjest mphs Skrevet 10. januar 2008 #19 Skrevet 10. januar 2008 Men jeg tor det er slik at om han skal komme til Norge må hun bevise at hun kan forsørge han for han har ingen rett på penger i Norge. Var slik for et vennepar av oss.
Monajenten Skrevet 10. januar 2008 Forfatter #20 Skrevet 10. januar 2008 Ja, det er det som er noe av problemet også, det økonomiske. Huff, ikke lett å pusle sammen dette puslespillet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå