dama Skrevet 10. januar 2008 #1 Skrevet 10. januar 2008 nå har jeg bare skummet gjennom tråden din... men jeg leste ditt hovedinnlegg og kjenner jeg blir sintere jo mer jeg tenker på det.... hvordan i all verden kan du sette deg ned og begynne å gråte når datteren din sier at hun bare vil bo hos faren sin??? hun sier det fordi hun savner pappaen sin, ikke fordi hun hater deg... det er noe veldig snevert ved de menneskene som ikke ser hva sine egne barn egentlig føler i disse situasjonene... som skilsmissebarn med tonnevis av negative erfaringer fra hysterisk egoistiske foreldre, og med en sønn som har en annen far enn søstrene sine- så kan jeg garantere deg at sympatien hos barna som regel alltid ligger hos den forelderen de ikke bor hos.. og da som oftest far... jeg syntes alltid veldig synd på pappa for han måtte bo aleine, han var ensom... uansett hvor mye han såret meg og uansett hvor lite ansvarsfull han var så syntes jeg alltid synd på han.. sønnen min har det på akkurat samme måte.. og han har en far som ikke er i stand til å ta vare på han aleine en gang.. jeg veit at sønnen min elsker meg, og jeg veit at han har det trygt og godt her hjemme... men jeg kan ikke annet enn å trøste han når han gråter og sier han savner pappa, eller at han vil flytte sammen med han... Dette handler om våre barns følelsesliv, det handler om hvordan de takler å få sin verden revet opp med jorda og ødelagt.. det handler om sorg, fordi de ikke kan bo sammen med begge foreldrene.. dette er ting som barna ikke forstår... og jeg håper for guds skyld at du ikke fortsetter med den grininga sånn at hun etterhvert skjønner at hun ikke kan snakke med deg om følelsene sine. hun kommer til deg og forteller at hun vil bo hos pappa fordi hun føler hun kan stole på deg, at hun kan åpne seg for deg, og at du hører på henne og kan hjelpe henne..... og gurimalla... min søte prinsesse på 4,5 har en greie med at hver gang hun ikke får det nøyaktig som hun vil så skal hun ikke bo sammen med oss lenger... da skal hun som oftest flytte til bestemor på andre siden av landet.... og hvis jeg da skulle begynne å gråte fordi jeg er redd for at hun elsker sin bestemor høyere enn oss....... ?? hun vil være med bestemor fordi de har det moro sammen
lille je Skrevet 10. januar 2008 #2 Skrevet 10. januar 2008 Hun sa at hun gikk ut så jenta ikke skulle se at hun gråt da.... Og hun understreka vel også ganske kraftig at det siste hun ville var å gi henne dårlig samvittighet.
Chiabatta Skrevet 10. januar 2008 #3 Skrevet 10. januar 2008 Hallo!!???? Det er da lov å reagere følelsesmessig!!!
dama Skrevet 10. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 10. januar 2008 jeezus..... det er jo klart at ungen så at hun blei lei seg.. men det er jo ikke det som er poenget her... poenget er at dette er ingenting å bli lei seg for... du kan for f***n ikke legge ansvaret for ditt voksne følelsesliv over i fanget på en liten unge!! og det er nettopp det som skjer her når foreldrene liksom blir "såra" av hva ungene kan si av og til... det er jo fullstendig fra vettet og utrolig lite voksent....
lykken på jord Skrevet 10. januar 2008 #5 Skrevet 10. januar 2008 Og det er en stor forskjell på din sønn som virker nokså gammel og denne lille jenta på 3 år.
dama Skrevet 10. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 10. januar 2008 og ? ser ikke helt hva du mener her... om han har snakket om å flytte til far fra han kunne begynne å snakke til nå når han er blitt 9,5 så er det ikke like "ille" som når en treåring sier det? eller? hva mente du?
Gjest Sekretøsa Skrevet 10. januar 2008 #7 Skrevet 10. januar 2008 Vet du, dama, det her gidder jeg ikke kommentere engang! Det blir like dumt som og si til folk at de ikke skal si "au" når de slår seg
Gjest MyIian Skrevet 10. januar 2008 #8 Skrevet 10. januar 2008 Barn har ikke vondt av å se at foreldre har følelser; tvert imot. Skjerp deg dama.. dette handler ikke om faren din eller faren til ungen din..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå