Gå til innhold

Helsesekretær

Stolt Mamma™-1jente og 1gutt!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg nettopp sendt inn innmeldings skjemaet til opk-instituttet!! *skuuuummelt!!!!!* Er så spent på å starte på skole igjen.

Skal studere helsesekretær over nettet.

Noen som har erfaring med dette, eventuellt gode tips og råd?

Gruer meg litt altså, samtidig som det skal bli spennende å starte opp,

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er utdannet helsesekretær. er en kjempe spennende og variert jobb:) ikke no dumt valg. har gått vanlig vgs jeg da.

Skrevet

Jeg er også helsesekretær. Husk at det er mye papirarbeid, spesielt hvis du begynner å jobbe på sykehus. Legekontor er vel det beste. Jeg har prøvd begge deler.

Skrevet

Høres bra ut! =)

Det er jo typisk at det er utlyst en ledig stilling som helsesekretær ved ett legesenter like i nærheten NÅ da! Hehe.. Den burde kommet om ett års tid den!

Men får statse på at det dukker opp noe da også vel.

Skrevet

vil ikke på sykehus. Er mest intr i legekontor!

Skrevet

Det er visst veldig vanskelig å få jobb etter endt utdannelse. Er mange som velger den utdannelsen og det blir færre jobber pga teknologien.

Hadde tenkt å gå den veien jeg også, men ble advart på det sterkeste fra nav om at det var veldig vanskelig å få jobb.

Kjenner også to som jobber som det, begge forteller om oppsigelser på avd.

Skrevet

helt enig! på legekontoret rullerer man ofte mellom skranke, lab, tlf og skiftestue. mens på sykehus blir det som regel epikrise skriving eller diktafon.skrekk og gru. utenlandsk lege med eple i munnen som dikterer latin hehe.

Skrevet

hehe. takk for den oppmuntringen peiskos! ;P

Ja, det stemmer at NAV sier det ang sykehus. Men har du sjekket ut i det siste hva de sier ang legekontor? Det har nemlig jeg. Og det er de ikke negative til.

Dessuten har jeg sjekket ledige stillinger iløpet av det siste året, og er en del å velge i rundtomkring der hvor jeg bor. Så det går nok fint :)

Skrevet

Ja nettopp det med rulleringen passer meg veldig fint! Variert og spennende. =)

Skrevet

Er ikke helsesekretær selv, men ville bare kaste meg inn i debatten :)

Har selv et yrke hvor det er relativt vanskelig å få jobb, og mitt råd er egentlig bare at det er bedre å velge jobb etter hjertet enn å ta en utd bare fordi det er enkelt å få jobb senere. Ting kan snu seg, og så sitter man der med skjegget i postkassa.

jeg var en av de heldige som fikk 100% fast stilling med det samme, det kan skje deg også :-)

Lykke til!

Skrevet

Tusen takk jenter =) Trenger litt oppmuntring for jeg syntes jommen dette er litt skummelt.

Samboer sier det samme som deg Putte! At jeg skal velge det jeg ønsker og vil, og ikke det som gir meg lettest jobb. Da tror jeg at jeg hadde fallt av utdanningen ganske fort hvis det ikke hadde intressert meg.

Stjeler litt av flaksen din og håper også på fast stilling "med en gang" etter endt utdannelse. =)

Skrevet

Det var ikke ment sånn, men det er realiteten.

Når helsesekretærer på feks. sykehus blir oppsagt, vil de søke de legekontorjobbene du vil søke på. Det er maaaaange søkere på disse jobbene.

Jeg forstår det sånn at du skal studere 1 år over nettet, da stiller du nok ikke så sterk i forhold til de som har jobba en stund og har div autorisasjoner.

Ringte også legekontor og sykehus og spurte hva de så etter til helsesekretærstillingene sine, og det var absolutt ikke 1 års nettutdannelse.

Ikke meninga å være negativ, men vet om flere som ikke fikk jobb etter 1-2 års utdannelse.

Men stå på og få gode karakterer, er nok ikke umulig.

Lykketil.

Skrevet

He he.

NOEN av kontorene må jo ansette folk som har nettutdannelse da, når 5 (!) av mine venninner/bekjente har fått jobb etter å ha studert ett år på nettet! ;) At de "aboslutt ikke ser etter folk med nettutdannelse" som du så pent sier: Er dette fakta du har sjekket opp med ALLE legekontorene i Norge? For det stemmer jo ikke med de 5 jeg kjenner..

Velger å være positiv jeg.

Nå er det trening! Ha en fin dag!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...