Anonym bruker Skrevet 10. januar 2008 #1 Skrevet 10. januar 2008 hei.. det skal bli godt å få slappet av litt nå.. er i uke 22 og har vært plaget med mye hodepine og vært helt utslitt etter en dag på jobb.. Blodtrykket mitt var også høyt, så jeg skal tilbake på mandag å få sjekket det igjen.. Dette fordi høyt blodtrykk kan være et tegn til begynnende svangerskapsforgiftning.. Legen trodde det høye blodtrykket kunne komme av mye stress på jobb...Men åååå så glad jeg er for at jeg gikk til legen.. var sååå redd for å fortelle at jeg var sliten, og hadde også dårlig samvittighet i forhold til jobben, men alle skjønner jo at jeg er sliten og at jeg ikke skal ha dårlig samvittighet.... Men godt å bli tatt på alvor.. så dersom dere føler dere slitn hele tiden så anbefaler jeg å fortelle dette til legen.. Kjenner jeg er lettet allerede.. nå er det om å gjøre å få slappet av:)
*Super*Mamman* Skrevet 10. januar 2008 #2 Skrevet 10. januar 2008 Så godt da:) Ja, det er viktig å lytte til kroppen sin, spesielt når en er gravid! Da er det jo enda en å ta hensyn til. Blir deilig å få slappet av litt da, og IKKE ha dårlig samvittighet overfor jobben:) Kos deg du med din voksende mage:)
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2008 #3 Skrevet 10. januar 2008 Hei. Jeg slet også mye med hodepine før jul, og dertil høyt blodtrykk. Legen min mente at blodtrykket kunne være høyt fordi jeg gikk rundt med hodepine og ikke hadde det bra. Ble sykemeldt 50% og formen ble så mye bedre, og hodepinen nesten borte. Blodtrykket ble også fint. Og da skulle selvfølgelig stae meg absolutt jobbe 100%... Det holdt i 1 uke, ny runde med hodepine, samt at ryggen begynte å verke. Var hos legen igjen i går, og blodtrykket var steget igjen Ny kontroll over helga, med urinprøve. Men satser på at både hodepinen og blodtrykket blir bedre nå når jeg reduserer til 50 igjen, det fungerte i alle fall fint sist! Så jeg har i alle fall lært at jeg ikke skal presse meg nå...
elsker☆deg☆gutten☆min Skrevet 10. januar 2008 #4 Skrevet 10. januar 2008 ikke ha dårlig samvittighet nei....... du skal nå kose deg hjemme med en deilig kopp te, romastisk film, ei god bok å BAAAARE kose deg under pleddet:) tenk kun på deg selv å bebbisen din:) husk, arbeidsplassen takker deg ikke for att du kommer på jobb om morgenen.... kos deg da:)
2+1=gøy* Skrevet 10. januar 2008 #5 Skrevet 10. januar 2008 Åå, så godt å høre. Jeg har tenkt mye på det selv siste uka. Skal til legen om en uke, og lurer på å be om 40 % sm slik at jeg kan være hjemme tirsdag og torsdag og jobbe annenhver dag. MEN....... gruer meg sånn for det. Er i uke 25 nå, og føler at det er altfor tidlig. men den siste uka har jeg altså vært såå sliten. Fra ca kl. 1330 føler jeg at jeg ikke duger til noe på jobben. Kommer hjem og skal hente to barn på 2 og 4 år i bhg, og merker at jeg ikke har energi til å takle de på ordentlig måte eller glede meg over de. Har lagt meg ca kl. 2100 hver kveld (sitter i senga med pc`n nå). Men jeg har liksom så lyst til å være "flink jente" å holde ut i full stilling lengst mulig, men tror kanskje jeg må krype til korset... Kjenner det i ryggen også. Huff, dette er så banskelig syns jeg Hvordan legger du opp uka med 50% sm?
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2008 #6 Skrevet 10. januar 2008 Be om sykemelding... husk at du skal ha energi til han eller hun kommer også.. det er ikke verd å slite seg ut...! Jeg kommer til å legge opp uka slik at jeg har fri to dager den ene uka og den andre uka 3 dager.. vet ikke dager enda.. men kan godt tenke meg feks mandag fri og onsdag og evn fredag.. Men det blir kanskje litt forskjellig.. Er også litt i forhold til hvilke planer vi har på jobb...jeg skal uansett ringe neste fredag å be om forelengelse og fortelle om det fungerer.. Dersom hodepina og at jeg har fått tilbake energi så kommer jeg til å fortsette med 50prosent.. kjenner at jeg nå faktisk slapper av.. har armene senket og stresser ikke på kvelden med at jeg snart må opp.. har fri imorgen:) gooodt:) Husk at ikke alle reagerer likt på graviditet og noen blir mer sliten enn andre:)
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2008 #7 Skrevet 10. januar 2008 Ps:) Tenkte akkurat de samme tankene som du, at jeg ikke var kommet nok langt til å bli sykemeldt osv.. men legen og arbeidsgiver var helt enig i at jeg burde trappe ned og mente at jeg burde ha energi!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå