Gå til innhold

Hvordan aktiviserer dere en på 5 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det er så vanskelig og jeg føler meg som en dårlig mor. Han er jo mer og mer våken. Han får stell, ligger i babygym`en. Så tar jeg han opp i sofaen og "snakker" litt med han. Finner frem lekene hans osv. Så legger jeg han i lekegrinda og der er han til han sovner igjen (ca. 15 minutter)

Er det noe mer jeg kan gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er gutten min syv mnd men jeg svarer alikevel jeg.

Vi ligger ofte på gulvet sammen og leker, sitter på fanget og synger. "Opplevelsestur" rundt i huset hvor han titter i speil etc. Han liker veldig godt å leke alene på matte eller lekegrind også.

Så lenge gutten din er førnøyd så skal du ikke bekymre deg!

Hva med å gå en tur. Treffe andre med barn på samme alder(barselgruppe), åpen barnehage....

Skrevet

min lille har alltid likt å bl sunget for. Nå gynger hun med og gliser, så er fosrattt populært :-)

Og så liker hun å se i blader sammen med meg. River istykker litt ja, men stor stas hvis hun kan få et gammelt et å "bla i" selv... Sånn får jeg iallefall lest avisa om dagen ...

Skrevet

Min ligger mye på gulvet med lekene sine så sitter jeg gjerne i nærheten og viser at jeg er til stede. Bytter gjerne ut lekene innimellom slik at hun ikke blir så fort lei lekene hun har. Har også kjøpt en CD med barnesanger som hun hører på noen ganger for dagen.l OG da synger gjerne jeg med! Ellers så går vi mye på trilletur om dagene og så koser vi i sengen min sammen. Har tv på rommet slik at jeg kan koble litt av, for hun sovner gjerne der sammen med meg..

Skrevet

Det blir lett til at jeg prater og koser mest med jenta vår, men jeg prøver å bli flinkere til å leke mer med henne på gulvet. Vi er med på "Musikk fra livets begynnelse", der vi har lært mange sanger, rim og regler som jeg bruker hjemme, også. Hun liker vanligvis ikke å ligge på ryggen, men når jeg "springer" med føttene hennes, syns hun det er kjempegøy. I det siste har hun begynt å spenne føttene så hun kan stå litt i fanget, det syns hun er supert. Iblant finner jeg fram leker til henne, eller kanskje vi kikker litt i en myk babybok sammen.

Til slutt vil jeg bare si at unger av og til trenger å kjede seg litt også, for at de skal bli interessert i å lære seg nye ting. Jeg har tenkt å la tulla ligge litt mer "alene" på gulvet, så hun kanskje somler seg til å snu seg etter hvert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...