Gå til innhold

Skal man gi vann samtidig med grøten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bruker risgrøt som skal blandes ut i mme. Bruker ca en halv flaske til deg så får han resten av flasken å drikke etterpå

Trenger jeg å gi vann i tillegg da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis han vil ha det, så er det bare å gi vann til grøten, de blir jo ofte tørste av grøt. Det er vel egentlig bare fint å gi vann, slik at de venner seg til det. Her vil ikke mini ha vann, han vil bare ha melk etter grøten. Har begynt å tynne ut melka som han får etter grøten, for han er bare tørst, ikke sulten.

Skrevet

Ja, kanskje jeg skal prøve det isteden. Å tynne ut melka var en god ide. Takk for tipset

Skrevet

Bare fint å gi vann uansett om grøten er balndet med mm, mme eller vann. De blir tørste av grøt, og det er bare fint å venne seg til å drikke vann :)

Skrevet

Jeg må bare spørre om noe. Jenta mi vil helle ikke ha vann, bare melk.

Kan jeg virkelig tynne ut melka for å få a til å drikke vann? Står jo på pakka at man må være SVÆRT nøye så man blander riktig...

Kan jeg likevel ta for eksempel 200ml vann med bare EN slik strøken skje med mme oppi bare for å få melkesmak? Bruker Nan..

Skrevet

Hva gir dere vann av? Pjokken her var iallfall veldig interessert så fort det kom fra vanlig glass, kopp eller tutkopp!

Skrevet

Vi gir også vann til grøten - hun ville ikke ha mer enn noen dråper først, men nå, etter moen måneder, virker det som hun synes vann er godt.

Skrevet

Bare å gi vann til grøten, blir tørst av grøt. Jenta her synes det er stas å drikke vann av glass eller tutekopp, går så lett så, vil også gjerne prøve å holde i koppen selv..

Skrevet

Anonym 14:35, tenkte jeg skulle svare deg på spørsmålet ditt!

Det er greit å tynne ut mme med vann, ja, dersom det er meningen at man skal gi dette som tørstedrikk. Grunnen til at det står at man skal være veldig nøye med målene er at dersom det blir for mye pulver kan de lett få mageknip, da det er tyngre å fordøye. Andre vei, at man skal ha i nok pulver, er generelt, når mme gies som et måltid alene. Dersom man har mindre pulver i konsekvent får jo ikke gullungene våre i seg den riktige mengden næring, men samme mengde væske.

Likevel synes jeg det er bedre å prøve å venne dem til vann, uten noen smak, dersom det ikke er for sent da... for vann er såååå sunt, og får de annen smak i, så blir det vanskeligere å venne dem til rent vann. :-) Men vil de ikke så vil de ikke... min gullunge drikker bare vann dersom han er ekstremt ivrig, eller sulten, og jeg tror han gjør det ved en feiltagelse, og tror det er mme. MEN, det var lurt å gjøre som en over skrev, la de få det av noe annet enn tåteflasken... gjøre det til noe nytt og spennende, for av tåteflasken forventer de vel mme-smaken...?

Skrevet

Takk for svar tonemelone:)

Jeg vil så klart venne henne til rent vann, og jeg gir ikke opp enda, hehe. Tutkoppen skjønner hun ikke, men det er stas og få vann fra glass som vi drikker fra, det er bare det at hun skjønner fort at det ikke er noe godt, så da renner alt ut igjen og hun blir søkk våt stakkar. Hehe..

Det er ikke enkelt dette. Kjøpte en annerledes tåteflaske i går da, men det funker heller ikke, prøvde og blande oppi litt sviskesaft, for hun elsker det nemlig, men neida... Smart jente jeg har, mamma klarer ikke å lure henne!! Hun kan ikke drikke mer mme enn hun gjør i døgnet nå, så jeg bare må få henne til å like vann..

TIPS MOTTAS MED STOR TAKK ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...