Gå til innhold

Hvor godt stemmer vektsestimering?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan dele erfaring med estimert vekst ved UL (og i hvilken uke) og hva babyvekten ble i virkeligheten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var på ultrakyd i uke 40 eller 41 sist (pga lav hjertefrekvens) - og da stemte det veldig bra.

Skrevet

Jeg var inne for å måle navelstrenggjennomstømning i uke 36 i mitt forrige svangerskap, og da estimerte de gutten til å være 3200g. Han ble født fire dager over termin og veide 3100g, så enten så bomma spesialisten kraftig på estimeringen, eller så vokste han overhode ikke den siste måneden. Jeg velger å tro på det første alternativet ettersom symfysemålet steg siste måneden!

Skrevet

jenta mi ble estimert til å ver 3200 gram,dette var samme dag som hun ble født. Hun ble født 2 dager før termin,og var 2500 gram. Så de kan nok bomme litt på størrelsen ja.

Skrevet

jeg ska også inn på sånn undersøkelse, pga altfor stor mage. noen som vet om de ofte bommer andre veien? at de trur ungen er mindre enn den er? er livredd for at de ska si han er normal, åsså er han gedigen. hadde en møkkafødsel sist, redd d ska skje igjen hvs han er stor.. vesla var 3500. bekkenet er jo større nå åsnn, men hvis han er kjempestor hjelper jo ikke d, da blir d jo d samme om igjen!

Skrevet

Erfaringsmessig så estimerer de gjerne babyen til å være større enn det den er, enn mindre. Jeg har selv ikke opplevd, eller hørt om andre i min omgangskrets, som har fått vite at de får en 4,5 kilos baby, og som har fått et enda større barn. De legger nok heller til 500g enn å trekke fra, slik at det skal være litt margin oppover.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...