Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt ulltøy til babyen i både hvitt og lyseblått. Kan jeg vaske disse sammen tror dere, eller må jeg vaske de hver for seg? Tar jo ikke så stor plass disse bodyene og strømpebuksene, så det blir veldig tomme maskiner om jeg skal vaske det i to omganger.

Det står at det skal vaskes på 40 grader, men skal jeg bruke milo eller vanlig vaskemiddel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

man skal aldri bruke vanlig vaskemiddel på ull, kun milo eller milo parfymefri.

jeg ville vasket de sammen, jeg vasket hvertfall både hvitt og lyse blått sengetøy sammen på 60 grader i går, og det gikk fint. regner med det samme gjelder på ull..

Skrevet

Hvitt og lyseblått må da vel gå fint sammen? Det hadde i alle fall jeg tatt sjansen på. Mørkeblått og hvitt, derimot...

Bruk ALLTID Milo til ull, for enzymene i vanlig vaskemiddel ødelegger fibrene i ulla. Blir fint og rent likevel.

Bruk eget ullprogram hvis du har det, og ikke tørk i tørketrommelen, for da krymper det!

Skrevet

Og hvis du er usikker på om den lyseblå farger av, så tar det jo ikke all verdens tid å håndvaske et par babybodyer første gang heller ... Vask med Milo (Parfymefri) og skyll skyll skyll godt etterpå.

Skrevet

Jeg ville vasket det hver for seg hvis ikke du vil at det hvite skal bli grått. Men hvis ikke det er så farlig så kan du jo gjøre det. Men ville i hvert fall vasket de lyseblå noen få ganger alene først....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...