Gå til innhold

Hvor mange prosent får setefødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har begynt å tenke en del på det, og synes jeg hører om så mange som har babyen i seteleie, men hvor vanlig er det egentlig???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hørt det er under 10 %. Jeg er litt bekymret, tror ikke bebisen min har snudd seg enda...

Skrevet

I underkant av 5% ligger i seteleie.

De fleste får velge om de vil ha ks om det er tilfellet.

Frøkna mi ligger i sete etter å ha ligget i hode fra uke 28 til 32. Er nå nesten 34, og skal sjekke dette på ny i uke 36. Vanligvis snur de seg ikke etter uke 36, men mye kan skje før det. Jeg velger ks om hun ikke snur seg.

=D

Skrevet

Skulle være:

"I underkant av 5% ligger i seteleie ved fødsel."

Skrevet

5 prosent ja... da skal jeg slutte å tenke på det... har fått litt sånn inntrykk av at det kunne være sånn ca 1 av 3 eller noe... 5 % er ikke verd å bekymre seg over. Og kommer hun med rompa først, så gjør hun det...

Skrevet

Under 5%? Hmmm..-lite typisk!

Skrevet

Da jeg var inne på UL på tirsdag, og fik vite at gullet her ligger i seteleie, sa jm at det var 2 av 100 som lå i sete.. :) Og det må det selvfølgelig være her..

Skrevet

Så forskjellige svar vi får. Da vi var inne forrige uke og fikk vite hvordan hun lå, sa jm at i underkant av 5% ligger i sete...

Men 2% er jo "i underkant av 5%" da...

=D

Skrevet

Hehe.. Ja.. er jo det... Men hun sa ca til meg da.. Så sånn mellom 2 og 5 % en plass da.. Uansett... Sa til sambo at det hadde jo vært kjekkere å vinne i lotto... hehe.. Men men. Man må bare ta ting som de kommer, så blir ks på meg da.. :) Men nå har jeg begynt å venne meg til den tanken, så nå gleder jeg meg til det også, selv om jeg føler meg litt snytt for den vanlige fødselen da.. :)

Skrevet

Haha, ja lotto ville vært bittelitt kjekkere!

Og dersom dette er din første skjønner jeg godt det føles som å bli snytt for en fødsel... Slik er det ja, mye kan skje, og vi må ta ting som de kommer.

Jeg har feks begynt å innstille meg på ks, og etter hvert foretrekker jeg det tilogmed. Men siden jeg nesten håper det blir det, så blir det nok en helt normal vaginal fødsel her i gården...

Får leve i spenning et par uker til!

:o)

Du må ha masse lykke til iallefall, queen of the road!! Det går nok kjempebra! Premien er jo fantastisk uansett hvordan de kommer seg ut av redet!

Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

Det er nok ikke så vanlig nei, men nå virker det som det er en bølge på gang; både her på bim og der jeg skal føde. Vi var 4 (av 8) med baby i seteleie da jeg var på omvisning på sykehuset(!) - jordmødrene skjønte ingenting...=P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...