Gå til innhold

Trenger HJELP her. Hva tror dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er idag 10 dager over termindato, og blir sinnsyk av å vente på gutten vår. I går var jeg til jordmor og jeg fikk vite at jeg kunne komme til overtidskontroll den 14.januar. Jeg synes det er for lenge å vente siden Haukeland har rettningslinjer om at man skal komme til kontroll 12 dagen over termin, for vurdering igjen den 14 dagen..Jeg er uheldig, for min overtidsdato faller på søndag. Jeg fikk idag grenet meg til å komme på sykehuset igjen imorgen, heldigvis.

Jeg vet jeg har 2 cm åpning og moden livmormunn. Har vel ikke sovet på en uke omtrent. Hva tror dere er sjansen for at jeg blir igangsatt imorgen? Får jeg piller som skal virke, for så å dra hjem igjen? Blir jeg mest sannsynlig sendt hjem over helgen for igangsetting mandag?

Noen med lignende erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke de sender deg hjem igjen hvis de gir deg piller for å sette i gang fødselen.

Var til jordmor i går, og hun sa at hvis man fikk piller så ble man værende på sykehuset, og hvis det ikke skjedde noe i løpet av 6 timer fikk man ny dose med piller...

Skrevet

Da jeg ble satt i gang forrigegang på KK fikk jeg en stikkpille i skjeden og beskjed om at jeg måtte ligge i noen timer slik at pillen ikke skulle skli ut. Jeg fikk et rom på føden, sovnet og ble vekket etter noen timer, de sjekket om det var noen rier - det var det ikke. 6 timer etter den første stikkpillen fikk jeg en til, den satte det hele i gang. Er ganske sikker på at du ikke blir sendt hjem etter at du blir satt i gang, de vil ha oversikt over rier osv. Du kan jo gå inn på www.helse-bergen.no og se om det står noe der. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...