Oransj Skrevet 10. januar 2008 #1 Skrevet 10. januar 2008 La det inn på Tid for søsken, men ingen respons, så legger det inn her også: Lang historie kort: ble gravid som 21 åring, hadde et helvetes svangerskap, sykt uheldig under fødsel, og nå to ar etter har jeg verdens skjønneste datter og 25 kilo overvekt... Ville ikke i utgangspunktet ha flere barn, men så er det datter, da... Hun fortjener jo søsken, og samboer er verpesjuk... Føler vel at jeg er litt klar for det, så jeg kan starte livet mitt et år etter neste fødsel. Bli tynn igjen, ferdig med utdannelse etc... Vet ikke om det er aktuellt for meg å "ødelegge" meg selv igjen vektmessig når jeg har klart å gå ned til under 60 igjen. Men så var det penger, da... Jobber ca 50/60 % et sted og studerer ved siden av på deltid. Får jeg penger ved eller etter fødsel da? Har jo samboer som tjener ok og jobber fulltid. Men vi klarer oss ikke et år eller mer på bare hans lønn. Er det noen som har peil på slikt? Takker for svar!
trøndermamma Skrevet 10. januar 2008 #2 Skrevet 10. januar 2008 Nå er det tre år siden siste jeg fødde, og reglene er vel kanskje forandret siden da, men jeg jobbe litt over 60 %. Var hjemme i 1 år, og da var fikk jeg 80 % av det jeg hadde tjent de siste 7 mnd før jeg gikk ut i permisjon. Dere kan jo prøve å spare litt hvis dere har mulighet, mens du går gravid. Ønsker dere lykke til jeg:)
Fire småtroll Skrevet 10. januar 2008 #3 Skrevet 10. januar 2008 Så lenge du jobber 50% (eller mer) har du krav på permisjonspenger. Har dere lyst på flere barn synes jeg dere skal gå for det jeg, det er koselig med søsken. Dette svangerskapet trenger ikke bli så tøft som det forrige heller veit, jeg for min del har hatt lettere svangerskap for hver gang, og jeg har tre barn. Ønsker dere lykke til! Men du, ikke sett livet ditt helt på vent selv om de har noen kilo for mye da, vi lever bare denne ene gangen, og det er lov å ha det bra selv om man ikke ser perfekt ut i egne øyne.. Kos deg med familien din!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå