*tybber* Skrevet 10. januar 2008 #1 Skrevet 10. januar 2008 Jeg har bekkenløsning, og er sykemeldt 60%. (har to arbeidsforhold, så er da sykemeldt fra det ene). Jeg har en 40% stilling som jeg fortsatt jobber i, men jeg har bare kontrakt ut januar. Jeg skal til legen på neste svangerskapskontroll 31. januar. Håper da å få sykemelding, sånn at jeg ikke taper voldsomt med penger. Men "holder" dette? Knotete forklart, så jeg prøver å oppsummere! =P Hvis legen skriver sykemelding fra den 40% stillingen 31. januar, får jeg fortsatt sykepenger fra den stillingsprosenten da? Eller bør jeg ringe noen dager før? Noen som skjønner meg? =P
kaffeplante Skrevet 10. januar 2008 #2 Skrevet 10. januar 2008 Hei. Jeg tviler på at du får penger om du blir sykmeldt så seint.....arbeidsforholdet opphører jo da....
*tybber* Skrevet 10. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 10. januar 2008 Søstra mi fikk penger selvom ho ble sykemeldt like før arbeidsforholdet opphørte. Jeg får snakke litt med de på jobben i morgen tror jeg. Jeg vil jo ikke sette de i en knipe ved å bli sykemeldt nå, 2 uker før jeg er ferdig der. Men takk for svar! Snakker med de i morgen jeg! )
sydilla Skrevet 10. januar 2008 #4 Skrevet 10. januar 2008 De betaler uansett ingenting - du er sykemeldt pga. svangerskapsrelaterte plager og da får de refusjon/du får penger rett fra NAV fra dag 1 hvis det opplyses om årsaken til sm. Dessuten er vel arbeidsgiverperioden ferdig uansett siden du har vært sm en stund? Tror i alle fall det er sånn det funker!
sydilla Skrevet 10. januar 2008 #5 Skrevet 10. januar 2008 Dessuten må du jo melde deg arbeidsledig ( da får du jo trygd etter en stund), det er kanskje ikke en ideel situasjon å være arbeidssøkende med bekkenløsning, så da kan du jo få sykemelding kanskje?
*tybber* Skrevet 10. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 10. januar 2008 Jeg tenkte på om jeg fikk penger fra nav ja. Jeg har 40% stilling et annet sted enn der jeg er sykemeldt fra nå. Altså 2 forskjellige arbeidsgivere. )
*tybber* Skrevet 10. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 10. januar 2008 Jeg kommer ikke til å melde meg arbeidsledig nå. Legen skjønner nok at jeg ikke kan begynne å søke jobber nå, er jo bare 1,5 mnd til jeg skal ut i permisjon når arbeidskontrakten min går ut. Jeg snakker med arbeidsgiver i morgen jeg, og hører hva ho foreslår jeg skal gjøre! )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå