Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har idag vært hos tannlege/tannpleier for den vanlige kontrollen for 3-4 åringer. Det var 2. gangen, da hun første gang bare satt på fanget mitt med begge henda foran munn og nektet plent å vise fram en eneste tann... Men i godt humør da :P.

I dag gikk det like dårlig, tannpleieren var en hyggelig og snill bestemor, mens min lille jente på snart 4, klynget seg til meg, og ville ikke!! Hun er ikke spesielt trassen, men kan være litt sjenert. Vi lokket og tullet, men tårene trillet og vi måtte bare gi opp og få ny time enda en gang. Hun virket ikke spesielt redd, og tannpleieren fikk en herlig knusekos når vi skulle gå. Vi har snakket om dette hjemme og hun har gledet seg til dette, og vist frem hvordan hun skulle gape høyt og vise frem tennene til en tannlege som bare skal se og telle.

Noen tips og råd om hvordan vi får henne til å lokke opp den munnen??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes en bok av Kari Grossman, Lillesøster skal til tannlegen. Vi leste den mange ganger før vi skulle til tannlegen, da gikk det helt fint. Kanskje det kan hjelpe......

Skrevet

Kan bare slenge meg på og anbefale den boka. Her hos oss er det far som går til tannlegen med ungene. Jeg liker ikke tannleger selv, og vil ikke ubevisst overføre det til de små.Går det bedre hvis du får noen andre til å følge? Mine barn takler det meste bedre hvis jeg ikke er der. Ikke noe kompliment til meg selv, men slik er det bare.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...