Gå til innhold

3-åringen sier at hun ikke vil bo her :(

Anbefalte innlegg

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Hva gjør man med sånt da? Nå var hun hos pappaen i litt over en uke i jula, og nå er vi tilbake til vanlig samvær igjen.

Hver dag denne uka, har hun spurt "skal jeg til pappa i dag?" Jeg smiler, og sier at hun skal dit da og da, svarer vennlig osv..

Til morgen i dag, spør hun igjen, og jeg svarer, "nei, det er 6 dager til du skal till pappa" Også viste jeg med fingrene...

Så sier hun "jeg vil bo hos pappa hele tiden".... :( Hun har ALLTID sagt at hun bor litt hos mamma, og litt hos pappa, og nå dette??

Jeg ble så lei meg, og spurte om hun ikke ville være her, men det ville hun altså ikke ..: :o(

Begynte og gråte, og gikk ut, for det er ganske sårt iom at vi er midt oppi den helvettes rettsaken, også kommer hun etter en stund "joda mamma, jeg kan bo her"....?!?!?!?!?!

Skal hun ha dårlig samvittighet da?? Det er jo ikke hennes skyld dette her!

Men er det noe i det? Eller er det bare sånt de sier?? Eller? Åhhhh :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utfra det du har forklart om din kjære eks, så kan det høres ut som at hun har blitt fortalt mye hun kanskje ikke skulle trengt å forholde seg til? Og at hun kanskje prøver å teste ut litt hva som skjer osv?

Skrevet

Hmmm... Jeg tenker at det kanskje er pappaen som har printet det inn i hodet hennes. Kan du spørre henne om det?

Ellers er det ikke noe du skal bry deg om. Jenta er jo så lita enda. Sørg for å finne på noe gøy med henne og kos deg sammen med henne litt ekstra så hun føler seg verdifull. Dette går bra:-)

Skrevet

Jeg skjønner godt at du blir sår av dette, men hun er heldigvis bare 3 og skjønner nok ikke konsekvensen av hun sier. Kanskje det bare er et uttrykk for at hun savner pappaen sin? At hun helst vil ha dere der hele tiden begge to? Det var det som slo meg når jeg leste innlegget ditt, men nå er ikke jeg psykolog heller.

Du tror ikke hun ville sagt det samme til faren (om deg) hvis det var hos faren bodde mest?

Tenk positivt :)

Skrevet

Vet hvertfall at det er ganske vanlig at barna ikke vil bo hos mor/far om de ikke får viljen sin å foreldrene er skilt. Da bruker de det for det det er verdt.

Nå vet ikke jeg hvordan far bor i forhold til dere, men du kan jo spørre henne om dere skal ringe far å spørre om hun kan ta en tur?

Skrevet

Stakkars du, dette er ikke noe hyggelig.

MEn du skal vite at en tre åring tenker rimelig enkelt enda.

HUn ser at hos pappa får hun masse oppmerksomhet hele tiden, det er helg og de har ikke det stresset som vi har i uka. Det er aktiviteter sammen, lørdagsgodt, besøk masse masse ekstra.

Dette er nok mye av grunnen til at hun heller vil være der. hadde hun visst at hadde hun bodd hos pappa, så var det han som måtte stresse opp om morgenen med henne, mase om at hun skulle rydde opp etter seg, lage middag sliten etter jobb, etc etc....

DETTE er mye av grunnen til at en 3 åring ikke høres i en rettsak. Så ikke bry deg om hva hun sier.

Det verste du gjør er å vise henne at du blir lei deg. Det gir henne dårlig samvittighet, og det skal ikke ett så lite barn ha for å ha gitt utrykk for de følelsene hun hadde der og da.

Masse lykke til, rettsak rett rundt hjørnet selv.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Hun har jo sagt flere ganger at hun vil til pappa og sånt, og det sier hun sikkert hos han også, om meg, men det får jeg aldri vite.

Hos han så skjer det ting _hele_ tiden, de er i svømmehallen, i byen, på lekeplassen, lekeland, you name it, mens her blir det kanskje litt kjedelig og "bare" være hjemme med meg og mini.

Vi finner jo på ting altså, og hun er i bhg hele dagen, så hun har det jo gøy der..

Uff, jeg vet liksom ikke.. syns det er litt hardt vokabulær fra en 3åring.. og si at hun vil bo der hele tiden...?

En gang sa hun "pappa sier at mamma er dum"... jeg vet ikke hva jeg skal tro?!

Tror neppe at pappaen hennes er den som tar mest hensyn til all dritten han slenger om meg, når hun er der.

Jeg sa til henne da, at hun alltid skulle få være hos pappa, og at hun bodde litt der, og litt her.

Fikk så vondt av henne når hun så ut til og få dårlig samvittighet når jeg ble lei meg :(

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Takk combat! Det var godt og høre.

Nei, jeg ville ikke vise henne at jeg ble lei meg, derfor gikk jeg ut..

Hun har vært såå snill disse dagene,jeg har ikke hissa meg opp, eller mått mase på ho om noenting! Derfor litt rart... Hun bruker denne "jeg vil til pappa", hvis jeg f.eks sier at hun ikke får is før middag og sånn... tenker det er typisk for alderen..

Rettsak i morra jeg :( Lykke til dere og!

Skrevet

He he, hun bruker det da ja.. Ja, høres nok ut som det de andre foreslår. Ikke is før midda, du er en slem mor. Min får ikke is i det hele tatt på hverdager, stakkars:)

Skrevet

Oi!! Masse lykke til til deg også!

Hva går saken ut på? Om jeg kan spørre om det :S

Send gjerne en pm til meg om du vil. Jeg skulle gjerne hatt noen tips fra noen som er i samme båt.

Skrevet

Jeg skjønner godt at dette er vondt for deg, men du skal ikke undervurdere din betydning som mamma. Du er antagelig det tryggeste hun har og hun elske nok deg like høyt som du elsker henne :)

At pappaen nå har innattt en rolle som den morsomme er jo såklart festlig for jenta di, men jeg holder nå en knapp på teorien om at hun helst vil ha dere begge hele tiden. At hun ikke avviser deg med kommentaren, men viser at hun også er glad i pappaen sin.

Hvis eksen din prater stygt om deg til barnet burde du konfrontere han med det på nøytral grunn, for det burde jenta di slippe.. Uansett må du bare fortsette å være den beste mammaen du kan, og er :)

Jeg skjønner at livssituasjonen din er vond og vanskelig nå, men det virker som om du prøver (og klarer) å være fornuftig oppi det hele. Vær stolt av det :)

Jeg har hatt et vanskelig år selv, men ting blir faktisk sakte bedre. Husk på det :)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ja, jeg er jo helt grusom!!! Hehe :)

Og nå har de kommet trekkende med (søsteren hans), at jenta ofte går på rommet sitt, og er sint.. Vel, det gjør hun her også, om hun ikke får vilja si... tramper inn på rommet, og skriker "jeg vil ikke være her".. .vel, ingen ba deg om det heller, frøken!

Off, så vanskelig detta her altså!!!!!!

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Men det gikk jo ikke.... send meg en pm da!

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg kan ikke ta opp noenting på en nøytral grunn...

En gang, når han hadde en venninde/kjæreste et eller annet, så spurte jeg jenta om hun var snill (hun pratet masse om henne, uten at jeg visste hvem det var), også svarte jenta "nei, XXXX slår XX (jenta's navn)". Jeg tenkte at det kan komme mye rart utfra små munner, så jeg ringte far for og spørre om hva det betydde, om hun kanskje hadde kommet borti jenta, eller noe sånt. Da bruker hun allitd og komme med en "ikke dytt meg"...

Dette fikk jeg til svar: "Her er det ingen som har slått noen, og bare så du vet det, så spør jeg alltid XXX når hun er her, om du har slått henne, og hun sier alltid ja!"...

Det skal bemerkes at jeg ALDRI har slått jenta mi, og det har aldri kommet frem i noe rettsak, så jeg tror ikke det er så handfast, MEN alikevel.. Så nei, jeg kan ikke spørre :(

Jeg prøver så godt jeg kan, og ha dette på avstand, men nå som rettsaken nærmer seg med få timer, så blusser alt opp igjen :(

Skrevet

Selvfølgelig er det gøy hos pappa i jula: Pakker på julaften og mye god mat og godter, og man er hjemme og koser seg. I helgene er det jo også slik at man gjør litt ekstra. Jenta di skjønner ikke at det ikke blir like moro hele tida hvis hun skulle bo der i hverdagene også.

Jenta mi sier "Domma" hvis hun ikke får vilja si. Kanskje "Vil bo hos pappa" er en variant av dette???

Skrevet

Hei. Ville bare ønske deg lykke til med saken. Håper det går din vei:) Er ogs¨å i samme båt, etter snart 7 år med bråk og faenskap:( Skal krysse fingra for deg:)

KLEM:)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Odine: jo, jeg hadde skjønt det om det var i en setting hvor hun faktisk ikke fikk vilja si, men disse dagene har vært så fantastiske, vi har bare kosa oss, lekt, og styra på. Hun har vært superblid hele tiden, og plutselig, ut av det blå, kom dette...??

Skrevet

Uff, vond situasjon for deg dette.. Føler med deg. Lykke til med rettssaken! Håper den kommer noe godt ut av den og at det på sikt blir lettere å kommunisere med eksen din.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ja, det håper jeg så inderlig! Ikke for min del, men for hennes!

Takk for lykkeønskninger!

Skrevet

Du skal ihvertfall være glad for at hun har en far som bryr seg og stiller opp! At hun har det bra der, er jo kjempeflott - er nok av damer som klager over lite interresserte fedre.

Hun er bare 3 år, og jeg tror ikke sånne uttallelser er så seriøse. Men - den dagen kan absolutt komme hvor hun virkelig ønsker å bo hos pappan sin.

Det er vel ikke til å unngå at hun hører litt av hvert både hos deg og pappan sin - de får med seg utrolig mye uten at vi vet det.

Lykke til i morgen! :-)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg er veldig glad for det solstråle, så absolutt, men det er tider der han er så vrang at jeg skulle ønske han ga faen! (Det er i kampens hete, ikke hverdagskost)

Håper ikke de er særiøse hvertfall :o(

Hos meg hører hun ingen verdens ting, han er et ikke-tema så lenge hun er her hos oss. Om folk spør hvordan det er, osv, når de er på besøk, svarere jeg bare at det kan vi ta en annen gang.

Håper han er like fornuftig!

Skrevet

Er det rettsak på gang og disse utsagnene nettopp har kommet fra din datter, er jeg ganske sikker på at det er pappaen som manipulerer henne. Jeg er selv skilsmissebarn hvor min far slang masse dritt om mamma. Det var veldig tøft for meg samtidig som jeg trodde ham og ikke turde nekte for noe selv om det ikke var sant. I retten vet de hvilke rare utsagn som kan komme fra et lite barn og tar det med en klype salt. De skjønner fort hvorfor kommentarene kommer. Vær deg selv og stå på ditt og forklar hvordan du er som mor. Det skal mye til for at far får mer samvær for barnet enn han har krav på.

Lykke, lykke til! Og forresten er det veldig vanlig at barna opplever mye mer aktiviteter hos far siden han da setter av tid til det de få dagene de tilbringer sammen.

Skrevet

Lykke til med saken!!

Jeg tror som de andre her at du ikke skal legge for mye i det hun sier, treåringer lever i nuet og tenker neppe over konsekvensene. At hun et øyeblikk vil bo hos pappa, eller sier det for å få viljen sin betyr ikke at hun mistrives hos deg- det hadde du sett helt andre utslag av om det var tilfellet!!

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Dette har jo den sakkyndige poengert også, at det er typisk at far har sånne aktiviteter, mens mor er av den bedagelige typen, som ikke stresser ungene opp og ned..

Vi hadde 50/50, helt til jeg flyttet. Nå har han jenta 4 dager mindre i mnd enn det jeg har... og det syns jeg ikke er så fanatisk mye og krangle om, egentlig.

Når hun er der, så er hun jo mer hos bestemor og tante, enn hos han, så jeg forstår egentlig ikke hva han vil :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...