Gå til innhold

Rosa til jenter, blått til gutter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva mener dere om dette?

Jeg synes det er veldig kjedelig at det ofte er slik at man får masse rosa hvis man får jente, eller bare blått hvis man får gutt. Er det ikke litt gammeldags?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo det er det!

Og jeg hatet rosa da jeg var lita, så jenta mi skal nok få slippe å ha på seg rosa om hun ikke vil.

Men når de er babyer er det jo får å skrike ut hva slags kjønn det er da...

Ikke enkelt å se om en baby er gutt eller jente alltid!

Og man sparer seg for endel flaue situasjoner med å kle dem opp i tydelige kjønnsfarger.

Skrevet

her blir det mye nøytalt som kan brukes av begge kjønn. Og en rosa ting i vogna eller på babyen for å signalisere at det er jente:) er ikke glad i rosa sjøl

Skrevet

Jenter skal jo være rosa og gutter blå da ;-)

Hvertfall de første 5-6 ukene, men jeg er sikkert litt gammeldags også :)

Skrevet

Akkurat når det kommer til å signalisere hva slags kjønn det er når de er veldig små er okei synes jeg. Det spørs bare i hvor stor grad man gjør det...jeg synes det er litt over the top hvis alt er rosa eller blått.

Vi har feks tenkt å kjøpe ett par rosa og hvitrutete Vans hvis det er jente, brune og hvite hvis det er gutt, ellers tror jeg at jeg så godt det er mulig kommer til å styre unna alt det som er "typisk" guttete eller jentete. Kjoler er unntaket...så lenge de ikke er prinsessekjoler...

Jeg synes Lindex har blitt veldig flinke på å lage baby og barneklær som kan brukes av begge kjønn. Cordfløyels bukser, dongeribukser, mye grønnt, brunt og orange, tøffe mønstre osv.

Det blir noe annet når barnet er stort nok til å bestemme selv hva hun eller han liker.

Skrevet

her kommer det ikek til å bli mye rosa om jente nei...

med tanke på at både jeg og barnefar hater rosa....

vi kommer til og satse på turkis å rød om jente:)

blå er vi da utrolig glade i,så om gutt eller jente kommer den nok til å få blå uansett....

frykter det blir mye scania å volvo når spiren blir eldre siden fars eneste lidenskap er dette:)

Skrevet

Barnefar hadde kjøpt en nusselig blå buksedrakt i julegave til knøttet uten å tenke no mer over det, men det ble kommentert med en gang av de andre som var til stedet at det var tydelig hva han ønsket seg da. Han syntes ganske enkelt at den var gossin (det syns jeg også) og ville absolutt være den første til å kjøpe noe, så den blir garantert brukt om det er gutt eller jente ;)

Skrevet

Mange andre fine farger en lyseblått og rosa - jeg kommer ikke til å kjøpe de fargene selv. Heller:

Gutt: beige, brun, andre blåfarger, alle grønnfarger, hvit, grå

Jente: rød, gul, hvit, lilla,

Skrevet

Desverre finnes det dårlig med utvalg av andre farger til babyer syns jeg. Vet selv ikke kjønnet og sliter med å finne nøytrale klær om dagen og da tenker jeg nesten alt annet enn rosa og lyseblått.

Men når barnet er født kommer det nok til å vanke enten rosa eller lyseblått i tillegg til mange andre fine farger. man trenger jo virkelig ikke låse seg fast i noe. jeg liker generelt farger jeg. Har kjøpt en del turkist hittil og det mener jeg er unisex.

Og for enkelthetsskyld vil vi nok ha rosa eller lyseblå eller andre kjønnssignaliserende farger på babyen. Vet selv hvor fortvilende det er å stå å gjette kjønn og evnt gjette feil.. hehehe.. uff!

Skrevet

Jeg synes det er helt herlig med rosa og blått på babyer. Har masse lyseblå klær klar til gutten min. På første, jente, for 11 år siden, hadde jeg ikke et eneste rosa plagg. Det hadde jeg hatt om det var idag.

Jeg liker babyklær, ikke fjortisklær til baby. De vokser og blir store altfor fort.

Skrevet

Jeg vet ikke kjønnet på babyen enda. Men uansett, når den blir født skal den bli kledd søtt, ikke tøft. Er nok litt gammeldags der, men syns de skal være babyer noen mnd. Syns det er nydelig med lyseblått og rosa når de er spebarn.

Skrevet

der er jeg også eni.

at når de er bebyer skal de kles søtt ikke tøfft. det får man go nok tid til. søsteren min ser på masse sanne tøffe klær til gutten min i magen,som:dongeri bukser med en tøff genser til. jeg sier at jeg ikke liker de,men huns synst de er så tøffe:) så hun har sagt at vist hun kjøper d,så må jeg bruke d:D hehe

jeg er mer slik at bebyer skal ha sparke bukser å heil dresser i velur å sann:) synst d er så søtt:)

jeg sa også at min jente ikke skulle ha rosa klær. hun gikk ikke i annet de første 4 åra. her som jeg bor,er d så vanskeli å finne jente klær som ikke er rosa:/ ALT var rosa. no først når hun er 5 år (men bruker klær i størelse 122-125) finner jeg klær som har andre farger. DEILI!!!! er så lei av rosa:/

Skrevet

åååh... jeg er så lei av knallrosa eller knallblå kledde babyer. Er så lei av babyblå og babyrosa, så det blir ikke vi å kjøpe til vår unge. Regner med vi får slike farger i gave,og da får det bare være. Blir glad for alle hilsnene vi får=)

Personlig foretrekker jeg mørkeblå til gutt og rød eller lilla til jente. Skal nok variere en del=) Har kjøpt et par retroinspirerte bodyer og slikt, nydelige=)

Skrevet

er helt enig med deg.

synes det er så mye tøffe barneklær på Lindex.

personlig skjønner jeg ikke hvorfor det er så farlig å demonstrere kjønnet de første ukene.

Spiller jo ingen rolle. de er jo helt like, alle vet det.

så er det kanskje noen som tar feil. Er det så Flaut og vanskelig.

jeg synes det bare er morsomt jeg. Gjorde aldri meg noe om noen trodde gutten min var jente.

Skrevet

Kommer nok til å bruke litt rosa (selv om jeg ikke vil ha noen jente dyppet i sukker). Rosa/brunt, rosa/grønt , lillatoner er jo kjempevanlige kombinasjoner å finne i butikkene på typiske "jentete" plagg. Jeg elsker det. I tillegg til type "retro" plagg fra eksempelvis P.O.P kommer jeg nok en lykkelig shopping-tid i møte. Synes det er MASSE å velge i jeg, i mange butikker her i Stvg.

H&M

Lindex

KapAhl

Polarn O pyret

Reflex

Cubus (en litt rotete butikk)

Bittens (For de som liker en gneldrete innehaver)

Capone og de på Magasin Blaa (for de med penger)

Mamasita

Den der nye ved Indiska i byn

Catch

Noen kjekke på det nye senteret på Hundvåg...

Åååååå, nå begynte jeg virkelig å glede meg!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...