Anonym bruker Skrevet 10. januar 2008 #1 Skrevet 10. januar 2008 Synes babyen har vært mye roligere de siste dagene. Kjenner fortsatt at han sparker og vender på seg, men føler kanskje at det er svakere enn tidligere. Er 36+4 så har tenkt at den kanskje bare har mindre plass nå, og samtidig så fikk jeg beskjed fra legen i forrige uke om at jeg skulle kjenne mindre bevegelse fremover. Men på den andre siden så stod det enten på mine sider her på bim eller på ukesoversikten på babyverden at om bevegelsene ble svakere så skulle man kontakte føden fordi det da kunne være snakk om at morkaken sviktet. Ble litt usikker jeg, men har jo i utgangspunktet ikke vært bekymret, siden jeg som sagt kjenner en del bevegelse i løpet av dagen.
ellesant Skrevet 10. januar 2008 #2 Skrevet 10. januar 2008 Hei. Jeg tror ikke du har grunn til å være redd, men dersom du er usikker på noe er det alltid en god regel å bare ringe føden! Heller mange ganger for mye enn en gang for lite, hvis du skjønner.. Bare dumt å gå og være engstelig. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2008 #3 Skrevet 10. januar 2008 Har som sagt egentlig ikke vært bekymret, spesielt ikke siden legen la vekt på at jeg skal kjenne mindre bevegelse fremover (hadde frem til det en veldig aktiv krabat i magen, og det fikk han til å rynke litt på brynene), så når babyen ble roligere tenkte jeg at det var slik det skulle være. Men så leste jeg dette om å kontakte føden ett eller annet sted på babyverden eller bim, og ble derfor litt usikker. Er vel mest sånn at jeg er bekymret over at jeg ikke er bekymret... Men kjenner jo liv hele dagen, om enn ikke fullt så harde spark som tidligere. HI
Smily84 Skrevet 10. januar 2008 #4 Skrevet 10. januar 2008 Jeg leste her inne på "fra uke til uke" at når en var i uke 36 (eller noe slikt) så skulle en passe på at man kjenner mer en 5 bevegelser på 20 min en gang i løpet av dagen....Så tror ikke det er grunn til bekymring dersom du gjør det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå