Chiabatta Skrevet 10. januar 2008 #1 Skrevet 10. januar 2008 si opp jobben pr. tlf, eller MÅ man møte opp?
SaDa Skrevet 10. januar 2008 #3 Skrevet 10. januar 2008 Det beste er det vel at du gjør det skriftlig..
Chiabatta Skrevet 10. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 10. januar 2008 Jo, selvfølgelig. Men man må jo ha en prat også. Så da må man møte opp med papiret klart, altså?
Sivalur Skrevet 10. januar 2008 #5 Skrevet 10. januar 2008 Trodde man måtte si opp skriftlig jeg.... det har hvertfall jeg gjort. Kommer kanskje an på hvor 'seriøst' firmaet er.
Sivalur Skrevet 10. januar 2008 #6 Skrevet 10. januar 2008 Ble avbrutt av en telefon midt i skrivinga. Tror ikke du trenger å møte opp akkurat. Ville sendt inn oppsigelsen skriftlig, og så blir du vel innkalt til en sluttsamtale vil jeg tippe.
mayaya Skrevet 10. januar 2008 #7 Skrevet 10. januar 2008 Du kan sende den i posten, da. Men du har vel uansett oppsigelsestid?
Chiabatta Skrevet 10. januar 2008 Forfatter #8 Skrevet 10. januar 2008 Er i permisjon og må slutte før oppsigelsestiden er slutt hvis jeg skal ta den nye jobben. Trenger derfor å diskutere med arb. giver. Kan jeg ringe ham først og deretter maile oppsigelse hvis jeg får lov til å si opp?
Sivalur Skrevet 10. januar 2008 #10 Skrevet 10. januar 2008 Får lov å si opp??? Han kan jo ikke nekte deg det da!! Men ja, jeg synes du kan ringe ham først og si at du har tenkt å si opp fordi du har funnet en ny jobb, og holder det med en mail eller trenger han brev med underskrift i posten. Igjen, han kan ikke akkurat nekte deg å si opp..... Ok, nå leste jeg litt nøyere, du har antagelig 3 mnd oppsigelse, men skal begynne i den nye jobben etter 2 mnd eller noe sånt? Vil tippe du får lov til å slutte før, de er vel ikke interessert i at du skal komme inn og jobbe 1 mnd og så slutte. Synes uansett du bør ta en telefon nå. Ordner seg sikkert.
Chiabatta Skrevet 10. januar 2008 Forfatter #11 Skrevet 10. januar 2008 Ja, har tre mnd. Regner ikke med at jeg trenger å jobbe igjen siden de er nok folk, men kan ikke si ja til den andre jobben før jeg har snakket med min nåværende sjef. Hvis en tlf. samtale holder, gjør jeg det. Litt styr å måtte møte opp. Så sender jeg en evt. oppsigelse pr. post eller mail ut fra hva han ønsker. Tusen takk for hjelp!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå