Gå til innhold

Mannen min har ikke lyst på sex!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

-iallefall ikke så ofte... Vi har vært sammen i 8 år , men er fremdeles unge. Når jeg tenker etter har han vel alltid vært litt slappere enn meg, men de siste to årene har det nådd nye høyder. Vi har det fint på alle andre områder. Vi har det hyggelig sammen, prater , ler, gir mye kyss og klem etc. Men han er liksom ikke interessert i sex... Vi har nå laget en ordning der han koser med meg en gang i uka, (og det er dEiLiG, for han er veldig flink i det han gjør), men alikevel er det ofte ganske trist at han ikke engang DA får lyst på sex. -etter å ha gjort både det ene og det andre med meg. Vi har sex ca. en gang hver sjette uke eller sånn... Fordi alt annet er bra, har vi det totalt sett bra, og jeg ser for meg et liv med ham. -vi skal snart prøve å bli gravide. Hehe. Får håpe han skjerper seg litt da, ellers blir det jo ikke så mange forsøkene vi rekker i løp av et år!!! Jeg har prøvd å snakke med ham om det, men han sier ikke så mye. Bare at han ikke har lyst, ikke vet hvorfor ,at han liker å kose med meg etc. Han er ikke utro, for vi er for det meste sammen, mulig han ser litt på damer på nettet men ikke særlig mye, hm... Kan det være at han bare ikke tenker på slike ting? Fantasien er jo iallefall for meg det viktigste... Jeg kan bli klar veldig fort, og sette meg inn i ønskelige situasjoner etc. Jeg får alltid orgasme da han koser med meg, eller når vi har sex... og han nyter det også da det først skjer... Jeg trodde alltid før at hvis noe slikt skulle skje var det over og ut med forholdet, men ting er jo ikke svart-hvitt.

Det var dagens lille utblåsning! : )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke det at han bare ikke klarer å ta initiativ? Mange har problemer med det, men synes det er helt topp når man først kommer i gang.

Sånn har jeg hatt det i åresvis. Er ikke så glad i å ta initiativ, men elsker sex.

Bare noen tanker.... Håper ting, ordner seg. Hadde ikke selv klart å levd i et forhorl nesten uten sex når man er i sin beste alder.

Klem

Skrevet

Hei;)

Det er ikke artig å ha det slik i et forhold. Meg og min kjære har vel hatt det på samme måte..

Har du prøvd å kle deg opp? Dvs. ha minst mulig på selvfølgelig:P

De fleste mannfolk tenner vel på sexy undertøy. Eventuelt å kose med seg selv forran han?

Det er ting som har fungert for meg iallefall.

Men husk! Sex avler sex(lyst), så jo mer dere har sex, jo mer sex vil sikkert din kjære ha. Ta det opp med han og hør om han er villig til å ha en periode der dere har mye (iallefall en god del) mer sex en ellers?

Jeg mistet sex lysten i mitt forhold, men med en gang vi ble flinkere til å hoppe i det, så kom det seg,faktisk ganske kjapt og!

Prøv dere med en "kjappis" av og til, mange sier at det hjelper også;)

Klart man klarer seg uten sex i perioder,men er man i et forhold syns jeg faktisk det er ganske viktig for begge parter å ha et sundt sex liv (sammen selvfølgelig).. Det trenger selvfølgelig ikke bety å ha sex hele tiden..:) men 1 gang hver 6 uke er veeeldig lite!

Masse lykke til!;);)

Skrevet

Takk for svar! Jeg må innrømme at jeg ikke har prøvd å "friste" han så veldig mye,så jeg må vel ta litt av skylden for at ting er blitt som det har blitt.... Det var en god ide du kom med. Jeg får prøve å "pynte" meg opp litt mere da vi skal legge i helger. Og prøve å snakke med ham om å prøve å ha det oftere i en periode. Jeg elsker jo sex, og vi har det alltid bra sammen da vi har sex, så muligens er det håp :) Ting er blitt litt slapt... før hadde jeg mye mer intiativ etc, men etter å ha blitt avvist litt etc ga jeg litt opp. Hadde en periode med mye masing om dette også, og det er jo ikke positivt. Er jo også en idee at jeg prøver å ha litt stabilt humør.... hehe... Og å prøve å lage det hyggelig. Vi har alt av nærhet etc, og vi elsker hverandre, så i prinsippet kan det vel ordes. Men hvordan foreslo du at du skulle ta på deg selv foran han etc?

• 2 uker senere...
Skrevet

Dette her kan jo være nyttig å vite. Det stemmer også. Lukten du produserer er årsaken og det er ikke mannen din sin skyld.

Samme gjelder hvis du går på p piller. Det sender ut en beskjed til mannen din om at du allerede er gravid.

du misforstår han :) Dette er kun pga lukten du produserer.

Prøv forskjellige parfymer i senga, men ikke si det til han. Virka for meg ;)

http://www.anapsid.org/pheromones.html as published in NEW SCIENTIST

There are variations in odor perception between human adult males and females. Le Magnen and Doty found that this is most evident in the case of women's acute ability to smell musk3, which are steroids, large cycloketone or lactones, often with side chains which are most likely involved with their biological specificity of action. All of these compounds are very similar to the male sex hormone testosterone (see appendix for structures). Whereas women are very sensitive (1 part in 109) to the musky odors of civetone (from the anal glands of the civet cat and used in many perfumes), exaltolide (a synthetic musk), and boar taint substance (a sexual attractant produced in the preputial glands of the boar), men are relatively insensitive (1 part in 106) to these substances. Moreover, women's sensitivity to these substances varies as a function of where they are in their menstrual cycle: during menstruation, women are no more sensitive to musks than men, but about ten days after menstruation (ovulation -- a woman's peak fertility period), women reach their maximum sensitivity. In addition, women on the pill, women who have had ovarectomies, pregnant women, and post-menopausal women are relatively insensitive to these substances. Le Magnen deduced from these results that sensitivity to musk in women is critically defendant on the levels of estrogen in the blood: during ovulation, serum estrogen is at a peak, whereas serum levels of estrogen are low during menstruation, pregnancy, in post-menopausal women, women who have had ovarectomies, and birth-control pill users. Further, it is the action of progesterone which causes nasal congestion during menstruation and pregnancy4, and might be responsible for the reduced sensitivity at these times.

Why is this relevant? Men secrete musky odorants in abundance. The -3-ol precursor of boar taint substance is found in male urine, and substances similar to testosterone, such as androstenone, are secreted in the smegma and from the apocrine glands of the underarms5 and pubic area of males. As is usually the case, bacterial action may be necessary for the release of the odorants. The fact that men's bodies secrete these substances and that women are maximally sensitive to them when they are most fertile indicates that there may be a olfactory-sexual role for these substances in human sexuality.

Indeed, a study performed by J. Richard Udry at the University of North Carolina attempted to delineate the relationship between coitus, orgasm and position in the menstrual cycle. He found that women do indeed engage in sexual intercourse about six times more frequently at about the time of ovulation, when women's sensitivity to the male musk odor is highest. In addition, the women are much more likely to have an orgasm at these times. Further, the women Udry studied women were several times less likely to have sexual intercourse or have an orgasm during and two to three days after menstruation, which is when women's sensitivity to the musky smell of men is lowest. Coupled with women's odor sensitivity, these results could indicate a possible pheromonal trigger for sexual behaviour.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...