Gå til innhold

Bill.Mrk IKKE sliten forelder!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på 8 mnd som tydeligvis er en "enkel" unge å ha med å gjøre. Joda, han sutrer som alle andre og han våkner 1-4 ganger om natta pga smokk. +++

MEN

Jeg er overhode ikke sliten! Men folk spør meg hele tiden om jeg er det? Og på en måte unnskylder seg for meg hvis jeg ikke gidder å være med på ting... Det er jo ikke det at jeg ikke _orker_. Men enkelte ting bare intresserer meg ikke.

Jeg jobber innimellom på kveldene, og her om dagen hadde jeg skikkelig vondt i nakken/skuldrene. Hva var det de sa da? "Joda, nå må du bare slappe av mest mulig du.. Er jo ikke rart når du har småtroll i hus". Jeg: "????"

(De skulle bare visst hvorfor jeg hadde vondt i nakken, etter det hallingkastet vi hadde i senga forrige kvelden, hehe;)

Anyways...

Jeg har lyst på flere barn, selv om fødselen var den verste smerte ever! Men hvorfor må alle tro at vi småbarnsforeldre er konstant slitne???

*gr*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slenger meg på! :)

Joda, jeg kan godt være sliten! Tredje natta at snuppen har vært urolig pga tannebisser, og pappan er bortreist, så i dag ligger jeg på sofan og er lat mens snuppen sover :)

Men jeg ser fram til et par-tre unger til, ja! :D

Skrevet

dette irriterer meg også.. men som sakt min datter er like rolig som en søndagsformiddag og da..

Skrevet

Så flott at noen har det sånn. Jeg husker at jeg ble veldig sliten med førstemann, var kun 19, men ikke sikkert det har noe med saken å gjøre. Nå med 3 mann går det kjempe greit, lillegutt er utrolig rolig og snill så overgangen ble ikke så stor fra å ha 2 til 3.

Men jeg lyver hvis jeg sier at jeg aldri er sliten, kan jo bli mye å gjøre til tider med 3 barn, men er sef for det meste mest kos da:)

Skrevet

Jeg vil faktisk sette meg i kategorien "ikke sliten" selv, eller rettere sagt "ikke SÅ sliten" i hvert fall. Og det til tross for at jeg har søvnsykdom som gjør meg kronisk trøtt og gir meg enormt søvnbehov. Faktisk er jeg ikke noe mer sliten enn det jeg pleier å være! Og jeg trives kjempegodt med morsrollen, og når man trives så blir man på en måte ikke så sliten. Men jeg tror ikke akkurat jeg klarer å løse avanserte matematiske likninger for tida, he he!

Eneste jeg kan konkludere med for meg selv er at jeg har vært utrolig heldig med psyken min i dette tilfellet! (pluss at jeg hadde et helt for j..... barselopphold, så sammenliknet med dét er alt en dans på roser). Det er jo en veldig stor omveltning for mange å bli mor, og jeg tror omveltningen kan være mye av skylden for at mange føler seg slitne. For meg var det ikke rare omveltningen, jeg var nemlig sykemeldt og hjemme hele året før. Og nå er jeg hjemme med en meningsfull "jobb" jeg mestrer :o)

Skrevet

Helt enig! Da jeg fikk tulla, så reiste jeg hjem fra sykehuset 10 timer etter fødsel, og det var jo fordi jeg følte meg i superform, og jeg har ikke følt meg sliten etterpå heller. Nå er hun 3mnd. Jeg var sååå lei av alle som sa at det var uansvarlig av meg å reise hjem så raskt etter fødsel, men personalet på sykehuset så ikke noe grunn til at jeg var der, så lenge alt var bra med mor og barn. DET var jo det jeg ville jo. Komme hjem til alle her hjemme. ALLE maste og sa " uff, er du ikke sliten nå da? ".... NEI, jeg har det supert jeg.

Skrevet

Enig! En meningsfull jobb som vi mestrer;) Korrekt!

Og ikke nok med dét. Jeg føler at jeg har veldig mye meg-tid. Og "kjæreste-tid". Føler liksom ikke at han henger i hælene på meg og styrer meg. (Hvertfall ikke enda). Det er jo jeg som bestemmer hvordan dagene ser ut:) Og godt er det!

Dessuten sovner han kl19, så det er jo MASSE av tid til overs hvis jeg vil på besøk til venninner/kompiser. (Gjelder pappan også da).

Elsker gutten min! Men jeg er ikke sliten for det! hehehe....

Skrevet

Dere "ikke-slitne", dere har bare ett barn?

Jeg er så sliten, jeg holder på å klikke noen ganger....

Har en på 4,5 år og en på 9 mnd. + en samboer som jobber offshore.

Hun på 4,5 år krever masse oppmerksomhet, er litt sjalu fordi jeg bruker mye tid på lillebroren.

Lillebroren slet med tenner når gubben var på jobb, sov MAX 2 timer i strekk hver natt.

Nå er vi så heldig at han sover til kanskje 0430...

Datteren min skal alltid ha hjelp til noe mens jeg enten skifter bleie eller ammer, minsten blir hysterisk hvis jeg går ut av rommet... UÆÆÆÆ!!!!

Nei, er litt sliten, jeg, altså...

Send gjerne over litt energi, dere som har!!! :)

Skrevet

Frk. Vable: Jeg ser den. Å ha en samboer som jobber ute flere uker i strekk virker slitsomt. Og all honnør til deg som takler å være litt "alene-mor" den tiden. Akkurat denne gruppen + alenemødre... Skjønner ikke hvor dere henter krefter fra. Det skal sies! Jeg er NØDT til å ha pappan her. For vi deler broderlig på alle oppgaver her.

Kanskje derfor jeg har masse energi til enhver tid. (Men jeg er født med dynamitt i ræva da... )

Skrevet

Takker for den!

Nei, aner heller ikke hvor jeg henter krefter fra... Men de er der tydeligvis!! Holder motet oppe og elsker å være mor, det er bare noen ganger, akkurat når det står på, midt i en hyletokt kl. 03 om natten at jeg lurer på hva i helvete jeg gjør nå, og om det er frekt å sette ungene på trappen til naboen, ringe på og løpe.... ;)

Men den dynamitten hørtes jo grei ut, kanskje jeg skulle prøve det? :-)

Skrevet

NASA SPEAKING: *sender-over-en-rakett* hehe.

Syns ikke det høres frekt ut å sette ungen på trappa til nabon, rnge på for så å løpe. heh- hva har man naboer for, liksom!?? heheh

Men, som sagt: du har krefter og energi, frk Vable. Ikke no tvil om det. Men du utfordrer deg selv psykisk ved å ha unger ;) Og det takler du tydeligvis. Ellers hadde du ikke hatt tid til å være her inne å skrævle;)

Skrevet

Hiver meg med her jeg også :) Gutten min er 3 mnd i dag, og jeg vil påstå at vi har vært superheldige, ikke har han vært plaget med kolikk, ikke plaget med nattesøvnen, så og si ikke plaget med noen ting. Har mer eller mindre ikke vært sliten i det hele tatt, bortsett fra de første 3-4 dagene. Og jeg er en av de som er alenemamma annenhver mnd, da samboeren jobber på sjøen. Men vi koser oss når pappan er borte, en mindre å rydde opp etter ;)

Skrevet

Slik er det her også: folk sier at jeg ser så utrolig opplagt ut, og det slik har jeg følt meg helt siden fødsel! Selvfølgelig er det dager hvor jeg er mer trøtt enn andre, men ja: jeg orker besøk og vil gjerne være med på ting selv om jeg er småbarnsmor! =)

Skrevet

Hehe.. joda, har nok energi så det holder.

Og nå sover minsten :)) Tenkte jeg skulle lese litt i en bok, men klarer ikke rive meg helt fra dib.... vanskelig å prioritere, altså... :)

Og PANG... der kom raketten!!

Skrevet

Jeg var sjeldent sliten med første, men nå har jeg en på 6 uker og en på 16 mnd og må innrømme at jeg blir sliten innimellom ja,,,

Skrevet

Bare vent til dere får flere barn. nei da:) Er litt opp og ned om jeg er sliten. Er i alle fall ikke sliten pga lille tulla på 3,5 mnd. Hun er jo bare snill og grei. Syns det er mer krevende og slitsomt med skolebarn, fritidsaktiviteter, jul, dåp osv.

Skrevet

Jeg er heller ikke så sliten! Folk synes jeg så så utrolig godt ut, bare få dager etter fødselen, de hadde visst bare sett bleke og sengeliggende/ slappe nybakte mødre de. Har ei snill og blid jente. Selvfølgelig kan hun også være slitsom innimellom. Det jeg kan bli lei av, er hvis det går flere dager mellom hver gang gubben er hjemme og hjelper meg med litt stell og mating av vesla. Kjenner også at jeg blir en smule utålmodig når vesla har tenkt å stå opp kl.04 om natta, eller når hun er overtrøtt og ligger å vrenger seg ved puppen, skriker og styrer på... Da tenker jeg av og til at "koss i hælv..... koinn æ finn på nåkka sånt"! Skulle ikke hatt barn jeg, i morgen går jeg å steriliserer meg! Hehehe Men, når vesla ligger søt i senga si og sover, da klaprer eggstokkene aldri så lite igjen... :)))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...