2gulljenter + 1 gullgutt Skrevet 10. januar 2008 #1 Skrevet 10. januar 2008 Har det kommet gradvis, eller sier det bare pang? Har selv begynt å kjenne på smerter i rygg og nedover lår (baksiden og mellom). Jeg går mye på jobb, og er avhengig av å gå til jobb ( ca 30 minutter å gå hver vei). Kan sykle, men tør ikke når det er glatt. Er redd for at det ikke skal gå over, men tror liksom at om jeg tar det med ro, så klarer jeg å holde det i sjakk så det ikke blir bekkenløsning. Har to barn på 3,5 og 1,5 år hjemme fra før, så det blir avslapning først fra 20 på kvelden. Men, "som man reder ligger man", heter det vel... :-)
2gulljenter + 1 gullgutt Skrevet 10. januar 2008 Forfatter #2 Skrevet 10. januar 2008 Er forresten i uke 24 nå.
mine små alver... Skrevet 10. januar 2008 #3 Skrevet 10. januar 2008 Hei,jeg har symptomgivende bl og det begynte allered i uke 7-8 hos meg...nå som hormonproduksjonen er på topp (uke 26) så er det virkelig ille,klarer nesten ikke gå uten krykker.Vondt å komme seg ut av senga/bilen,vondt å sitte,vondt å snu seg i senga og vondt å bøye seg ned og vondt å gå.Jeg er da veldig hardt rammet.Ikke alle som blir det.Var sånn i mitt forrige svangerskap også jeg.Så det kommer stigende..og det er hormonbasert,men er du også veldig myk i leddene (som meg) har du enda større kjangs for å få det. Et tips er å lytte til kroppen din,ikke press deg. Ligg med pute mellom bena i senga (for støtte) og husk å ha bena samlet når du skal ut av senga/bilen osv. Det er noe herk men følger desverre med. Lykke til videre=)
su-su-susa-i-hodet m/rampegutt Skrevet 10. januar 2008 #4 Skrevet 10. januar 2008 Hei:) Hos meg kom det gradvis, er blitt litt og litt værre etterhvert. Nå fikk jeg det veldig tilig i tilegg, med beskjed om at det da kunne gå over. Men det har det ikke gjort.. Må ta det veldig med ro for å ikke ødelegge dagen fullstendig. Er så heldig å ha en samboer som tar seg av støvsuging og vask, og ellers gjør sitt for å avlaste meg =O) Verdens beste!! Har kjøpt meg bekkenbelte som hjelper en del når jeg feks må gå mye.. Ta det med ro og lytt til kroppen din. Det blir bare værre om du presser på når du har vondt.. Jeg er 29+6 =O)
Aima Skrevet 10. januar 2008 #5 Skrevet 10. januar 2008 Jeg har pleid å sykle året rundt. Nå som jeg er gravid har jeg i utgangspunktet kun syklet når bakken er bar (is/snøfri). Etter en snøperiode prøvde jeg meg på sykkelen igjen denne uka, men da gjorde høyre hofte seg plutselig vrang (har ikke hatt plager før). Mulig at de store benbevegelsene ved sykling ikke er helt optimalt med tanke på bekkenplager. På meg blir det bil og buss fra nå! (uke 22)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå