Gjest Skrevet 10. januar 2008 #1 Skrevet 10. januar 2008 Heisann - Lurer på hva dere skal gjøre med dagsoving og nattsoving. Er litt usikker på hvordan vi skal gjøre det. Har tenkt å ha bebis i sprinkelseng inne på vårt soverom de første mnd. Men kunne gjerne hatt en vugge inne på rommet hans som han kan sove i om dagen... Men er det nødvendig? Viktig å skille mellom dag og natt i forhold til hvilken seng og på hvilket rom bebis sover i?
Gjest mphs Skrevet 10. januar 2008 #2 Skrevet 10. januar 2008 På dagtid gikk jeg ofte tur når hun skulle sove så derfor sov hun i vognen elller en annen hardbag vi hadde stående i stua. Og på natta inne på soverommet.
Erisa* Skrevet 10. januar 2008 #3 Skrevet 10. januar 2008 Jeg har kjøpt en sånn Stokke-seng, som kan trilles fra rom til rom. Kommer til å trille henne inn på stua om dagene, så hun får sove der da, og på soverommet vårt om natta. Litt fordi det er greit å ha henne nært, litt fordi jeg tenker det er bra for henne å lære seg til å sove selv om det er litt lyder rundt, og for å skille mellom dag og natt. Håper på å få studert en del mens hun sover på dagene etter hvert, og da er det kjekt å ha henne i nærheten, så jeg hører når hun våkner og vet at hun har det bra. Så slipper jeg å sitte og høre etter så voldsomt:) Er absolutt ikke nødvendig å kjøpe en egen vugge, vil jeg tro. Mange bruker bare bagen til vogna, det skulle vel holde lenge:)
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2008 #4 Skrevet 10. januar 2008 Jeg skal ha en vogge inne på stua sånn at jeg ser han på dagtid...jeg er førstegangs og ikke så erfaren selv!! Om natten ligger han i sengen sin på vårt rom:)
Gjest Skrevet 10. januar 2008 #5 Skrevet 10. januar 2008 Vi skal ha en sprinkelseng på soverommet som babyen sover i på natten, og så fikk jeg en sånn vugge/hammock av samboer i julegave som jeg vil ha stående i stuen til dagsoving. Hadde jeg ikke fått den i julegave (verdens beste overraskelse!) så hadde jeg nok latt babyen sove i vognbagen på dagtid.
mamma&urokråka Skrevet 10. januar 2008 #6 Skrevet 10. januar 2008 Skal ha sprinkelseng på soverommet vårt på natta i noen mnd (til vi er ferdig å pusse opp barnerommet.. hehe) og bruker bagen i stua på dagen /trille tur ute når det blir litt varmere.. Så slipper vi å kjøpe så mye ekstra utsyr også..
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2008 #7 Skrevet 10. januar 2008 kurv til dagtid vugge på vårt rom sprinkel står klart på babyrommet når hun blir stor nok. synes sprinkelsengen er alt for stor når hun er så bitte liten
Gjest Skrevet 10. januar 2008 #8 Skrevet 10. januar 2008 Tusen takk for mange gode svar Flere som vil fortelle om hvordan dere har tenkt dette? Klem
su-su-susa-i-hodet m/rampegutt Skrevet 10. januar 2008 #9 Skrevet 10. januar 2008 Vi har sprinkelseng på rommet vårt til natt-soving, og vugge på stua til dagbruk. Pluss at det nok blir en del soving ute i vogna.. Som noen andre her nevnte, så er det greit at de lærer seg å sove med litt lyder rundt seg =O)
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 10. januar 2008 #10 Skrevet 10. januar 2008 Her blir det vugge på dagtid på stua, og seng på soverommet vårt på natt.
canutten Skrevet 10. januar 2008 #11 Skrevet 10. januar 2008 Jeg kjøpte noe genialt til første mann! en pappvugge! den er super fin og kul, resirkulerbar og godkjent på alle måter. det beste med den er at den er så lett! den bærer jeg fra rom til rom etter behov. på dagen sover knøtt her i stua og etter åtte på kvelden bærer vi den inn på rommet vårt. den skal vi bruke de første tre månedene. med skinn og dyne er den et mykt lite rede i forhold til den "enorme" sprinkelsenga..
Sunniva78 har to små Skrevet 10. januar 2008 #12 Skrevet 10. januar 2008 Vi har vugge i familien, så den skal stå på stua til soving på dagtid. På natta er det sprinkelseng på vårt soverom:-)
fjollefrua Skrevet 10. januar 2008 #13 Skrevet 10. januar 2008 sprinkelseng på eget rom om natta, vugge i stua til dag hvis det ikke er mye bråk, og en vugge til som vi skal ha på vårt rom hvis det blir krise og han ikke vil sove alene... Får låne to vugger så vi slipper og flytte de rundt
canutten Skrevet 10. januar 2008 #14 Skrevet 10. januar 2008 bare venn ham til det bråket!! vår første sov på stua på dagtid i allslags bråk, ute i oslo med busser og trafikk. i dag våkner han ikke av noe og sovner lett selv på fest på nyttårsaften..
Gjest Skrevet 10. januar 2008 #15 Skrevet 10. januar 2008 Det er sant som canutten sier, må bare vende til bayen med bråk... for vist ikke våknet bayen av hver minste liten ting... så det er bra babyen sover i stuen mens du holder på med det daglige.... Her skal hun sove enten i vogna som står i gangen eller i lekegrina.. blir mest sannsynlig vogna... ska jo kombi, så kan ta inn bagen om nødvendig... men her er det så greit at gangen er rett på sia stua... men må mest se det ann også, hvor babyen sover best....
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2008 #16 Skrevet 10. januar 2008 Vi brukte bare vogna da dagtid, og senga på natt, fra ca 22-23 til 7-8 på morgenen.
*Mamma-i-Mars* Skrevet 10. januar 2008 #17 Skrevet 10. januar 2008 Vugge oppe på stua om dagen eller i vognen... natta i seng på soverommet våres..
♥martha~78♥ -Signe født 22.02. Skrevet 10. januar 2008 #18 Skrevet 10. januar 2008 Skal ha vugge stående i stua som babyen sover i om dagen pluss å sove litt ute i vogna.. Har egen seng som babyen sover i om natta på våres soverom....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå