Anonym bruker Skrevet 10. januar 2008 #1 Skrevet 10. januar 2008 Mistenker at baby har fått trøske/sopp i munnen og at det har smittet over på brystvortene...baby har hvitt belegg i munnen - spes på tunga og brystvortene er blitt litt mer lyserosa-røde og det svir og "stikker" litt på en måte under og etter amming. Er ikke veldig vondt og ille...bare litt plagsomt..Noen som har hatt dette på baby og seg selv? Leste om det på ammehjelpen og der sto det om behandling med et middel...myko-ett-eller-annet...må man ha resept for å få det? Virket som skikkelig omfattende behandling..Finnes det noen "kjerringråd" mot dette?? Setter stor pris på at dere kloke damer deler deres erfaringer!
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2008 #2 Skrevet 10. januar 2008 Ta litt farris på en q-tip å gni litt i munnen på bebisn =)
Mariamin Skrevet 10. januar 2008 #3 Skrevet 10. januar 2008 Jeg brukte blå farris på trøsken til min lille jente. Ta et lite glass og dupp q-tips i farrisen. Rull denne på trøsken i munnen. Bruk 3 til 4 q-tips hver gang. Jeg gjorde vel dette ca 3 dager og vips, trøsken var borte!! Jeg fikk ikke sopp på brystvorten. Du må ha resept på Mycostatin. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå