hurraa Skrevet 10. januar 2008 #1 Skrevet 10. januar 2008 Noen som kjenner til dette medikamentet? Kjenner ei som skal starte på disse for å slutte å røyke, men er veldig bekymret for bivirkningene. De kan blant annet gi depresjon og i verste fall bli suicidal. Plusse en hel del andre biv. Sverige har blitt veldig restriktiv for denne medisinen. Noen som har erfaring eller hørt noe om dem?
*Smiley* Skrevet 10. januar 2008 #2 Skrevet 10. januar 2008 Hei.To av mine familiemedlemmer går på de.Har sluttet å røyke begge to. Den eneste bivirkningen den ene har er kvalme! Ellers funker de helt fint.Det er alltid bivirkninger på alt. Hvis man leser vedlegg nøye så er det mye fæle , men meget sjeldne bivirkninger på alt. Greit å høre med legen først , hvis man er usikker. Håper dette var til noe hjelp da:)
ape Skrevet 10. januar 2008 #3 Skrevet 10. januar 2008 se på felleskatalogen.no Vet om ei som slutta, og ei som ikke klarte å slutte. Hun sluttet mens hun gikk på tbl, men begynte igjen senere.
Chiabatta Skrevet 10. januar 2008 #5 Skrevet 10. januar 2008 Vet om ei som sluttet mens hun gikk på tablettene, men hun fikk så hjertebank som var ubehagelig. Derfor sluttet hun kuren før hun var ferdig, og begynte da å røyke igjen. Viktig å ta kontakt med lege hvis man merker noe ubehag som ikke er noe greit.
hurraa Skrevet 10. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 10. januar 2008 Hei ja har lest på felleskatalogen, men det har vært mye oppslag på de i det siste i sverige. Ja de er på resept og legen skal følge nøye opp pasienten. Jeg er bekymret da hun har en forhistorie som alkoholiker, og har da hatt sitt å slite med psykisk. Har ikke drukket på over 1 år nå, og skal få tilbake ungene sine som har vært til fosterforeldre. Er bekymret for at de skal bryte henne ned igjen. Det er jo veldig inviduelt på hvem som reagerer på medikamentet, men utrolig godt å høre positive tilbakemeldinger.
*Smiley* Skrevet 10. januar 2008 #8 Skrevet 10. januar 2008 Har vært storrøyker selv.Jeg sluttet uten noe hjelp. Men jeg må si det at når man slutter så skjer det mye rart med kroppen. Fikk masse hetetokter og hjertebank. Problemer med å sove osv . Ble også mye syk.Pga at kroppen reagerer kraftig når man slutter. Så hva som er bivirkninger av piller eller bare kroppen selv som blir litt i ulage er vanskelig å si.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå