Gå til innhold

Hm... hvordan kle meg på jobbintervju?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på jobbintervju. er snakk om salg/kundeservice over telefon.

Hva ville du tatt på deg? oppsatt eller løst hår?

briller eller linser?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns du er så pen med håret løst. Du kan jo bruke den hårsbøylen eller hva det er? Husker bare det bildet fra da vi facebookpostet

Skrevet

pene klær som gir deg selvtilitt, vet ikke hvordan du ser ut med oppsatt hår eller briller, så kan ikke gi deg noe råd der.

men personlig syns jeg ta det ikke er viktig vilke klær man har, bare det gir deg selvtillit!

lykke til:)

Skrevet

Gå slik at du føler deg vel. Løst eller oppsatt hår, briller eller ikke, har ingen ting å si. Men sørg for at skoene er flekkfrie, at klærne er pene og nøytrale. Vær deg selv. Lykke til!

Skrevet

takktakk=)

tenkte å gå med håret løst og ikke noe styr der, bare med littegranne krøller i det.

Kanskje dressbukse og skjorte og høyhæla sko?

eller pen dongeribukse med brun genser m/skjorte under? og høyhælte sko? Høyhælte sko blir det ihvertfall=)

Mylian... tenkte du på det sort-hvittbildet? =)

Skrevet

Jepp, er det jeg gjør. DEr var du veldig pen, så nesten litt ut som en filmstjerne. Hehe! Nå høres jeg sikkert ut som den stalkeren her men jeg syns det var et pent bilde

Skrevet

Jeg liker ikke at folk kommer i jeans på jobbintervju når jeg skal intervjue dem. Avskalet neglelakk og ustelt hår og over-sminke bør du også styre unna. Skoene dine bør være pusset og ikke ha med en svær bag av en veske.

Førsteinntrykket er for meg ofte avgjørende i en intervjusituasjon. Står jeg mellom to kandidater med like gode cv'er er det førsteinntrykket som avgjør. Sånn er det for meg iallefall.

Jeg anbefaler sorte bukser, sorte pene sko ( ikke lakk, silke eller altfor høye hæler), en topp uten dyp utringning ( med mindre du vet at intervjueren er en 50år gammel gris), og har du, ville jeg slengt en strikke jakke eller dressjakke i sort over.

Husk: ikke klikke med kulepenn, jazze med beina, tappe fingrene i bordet. Si ja takk til kaffe eller te, og drikk iallefall litt av den ( jeg tilbyr det for å bryte isen og for å snakke om litt løst og fast før vi "starter"). Ha papirene dine i en pen mappe og ha full kontroll på dem. Ha med attesterte kopier ( politi og nav kan ustede de) dersom du ikke har sendt de med søknaden din.

Jeg ville gått for linser pga øyekontakt ( se intervjuerne i øynene). Ha event med briller dersom du må ha det kun når du leser i papirene dine.

Har du veldig langt hår ville jeg satt det opp. Ikke alt i en hestehale nødvendigvis, men kanskje en spenne eller en flette eller noe.

Det handler om å se proff ut og utstråle selvsikkerhet i klærne.

LYKKE TIL! Tror nok dette går veldig bra, jeg.

P.S. Høflighet er gull verdt, du kan være så nærvøs at det renner av hendene dine når du hilser, men vær høflig!

Skrevet

Takk for tips=) det skal jeg huske videre!

men jeg har avlyst dette intervjuet her, etter å ha funnet ut at bedriften driver med masse lureri av kunder og har masse politianmeldelser på seg... der vil ikke jeg jobbe, selv om lønnen er bra!

Skrevet

PS. Kle deg litt etter forholdene også, så du passer inn i jobben. Men litt penere :-p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...