heidi72 Skrevet 10. januar 2008 #1 Skrevet 10. januar 2008 Er det noen som har tips til hvordan jeg skal få gutten min i søvn på kvelden/natten...? Han sover stort sett hele dagen, og er våken fra 5-6 tia og utover... Han er i dag 14 dager. Ammer han dessverre ikke, da jeg ikke hadde melk nok. Han har nok litt magesmerter, da han til tider truer mye... Han får malt i mme, og noen dråper tran. Byttet til Collett i går. Sliter selv med "barseltårer" ennå... Føler til tider at jeg ikke strekker til. Litt beskymret for evt. depresjon... Tips her...?
~falck~ har fått baby! Skrevet 10. januar 2008 #2 Skrevet 10. januar 2008 Hei:) Jeg lurer først på hvorfor du bytta mme merke? Jeg har fler venninder som bytta fra NAN til Collet for så å få en urolig unge (av en eller annen grunn).. Har du prøvd NAN-HA som du får på apoteket? Den er spesiallaget for nyfødte babyer og er kanskje litt mer skånsom for små mager:) Og det er "desverre" helt vanelig at babyer på 14 dager ikke sover så mye om natten... Det er derfor svært viktig at du får plukket MYE søvn når han sover på dagen!! Sånn at du ikke sliter deg ut! Det kan ta tid før han sover om natten av naturlige årsaker... Ellers ville jeg kanskje spurt inne på www.Dinbaby (DIB) der er det nok mange kloke damer med mange gode svar på dine spørsmål! Lykke til:)
Erisa* Skrevet 10. januar 2008 #3 Skrevet 10. januar 2008 Her kommer uerfarne råd fra ei som ikke har barn (enda)... Men det jeg har lært om søvnregulering er at det er veldig styrt av dagslys. Så om du kan prøve å la gutten din få mest mulig lys om dagen, trille tur uten å dekke til for mye, eller i alle fall la sengen stå ved vindu uten gardiner foran (ikke direkte sollys, selvfølgelig, men det er det ingen fare for i Bergen i dag...), slik at han får litt av det dagslyset som er nå i den mørkeste tida? Men det kan høres ut som at du kanskje kan trenge litt hjelp fra noen du stoler på - kanskje ta kontakt med helsesøster? Kan være godt å få hjelp fra noen, så man ikke sitter med alt det vanskelige alene... Håper dere finner ut av det! Og så får du være flink å sove litt på dagen, så du ikke bruker opp alle kreftene dine om nettene.. Det er lov at det flyter litt i huset, du trenger ikke gjøre så mye fornuftig nå Lykke til!
Nora 82 Skrevet 10. januar 2008 #4 Skrevet 10. januar 2008 kjære deg,du må bare prøve å sove litt mens han sover på dagen. det vil nok bli bedre veldig snart! jeg var altfor lite flink til å sove når min var nyfødt,altfor mye besøk og ting jeg ville gjøre. slapp av og følg hans rytme som sannsynligvis snur seg sakte men sikkert veldig snart!
heidi72 Skrevet 10. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 10. januar 2008 Har kommet fra helsestasjon i dag, og fått info om denne NAN HA. Så da skal jeg prøve denne. Takk for svaret
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå