Gå til innhold

Bading av 5 uker gml baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har ikke barn selv , og bruker bryllupsdebatten her på BIM, så jeg er ikke sikker på om skravlesiden er rett plass for mitt spm.

Jeg har et familiemedlem som bader ungen sin hver kveld og bruker mild babysåpe hver gang. Jeg prøvde å si at jeg trodde hun kanskje ikke burde vaske han så ofte fordi jeg tror man "vasker bort" beskyttelsen i huden. Mitt forslag ble ikke videre godt mottatt.... Hun ville vite hvor jeg hadde denne påstanden fra, og da ble jeg jo litt svar skyldig.

Har ingen andre kilder enn andre venner som har fått barn og som har vasket sine spedbarn max 2-3 g. per uke, og som har sagt dette om beskyttelse i huden og at man helst bare bør bruke babyolje og ikke såpe.

Noen som kan gi meg litt info om dette? Kan legge til at mor og barn bor i utlandet og her er det litt andre tradisjoner for barnestell enn i Norge.

På forhånd takk :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trenger IKKE å bruke såpe når barnet skal bades. Kunn baby olje.

Trenger ikke bades mer en 2-3 ganger i uken.

Hvis barnet bades for mye, og at det blir brukt såpe, forsvinner beskyttelsen i huden.

Hvis barnet har tørre partier, kan det smøres med olje.

Skrevet

Spebarn skal man heldst ikke bruke såpe på nei..de er jo ikke"skitne".Helt greit å bade de hver kveld,men bruk da bare vann.Brukte ikke såpe v bleieskift heller,kun litt baby-olje hvis d var "vanskelig"bæsj.Vi voksne bruker egentlig alt for mye såpe vi også;-)

Skrevet

Det er bedre med olje i vannet enn bare vann, fordi bare vann tørker i likhet med såpe ut huden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...