indigo76 Skrevet 10. januar 2008 #1 Skrevet 10. januar 2008 Har aldri prøvd dette før, men så en link her om at de hadde mye fint til baby. Og jammen har de det! :-) Og nå som dollaren er så lav har jeg jo lyst til å gå amokk der... (lite å finne på når man er sykenmeldt...) Men har aldri brukt amazon før, er det noen som har erfaring ift bestilling/levering/porto ol? Kan man bare leggeting i handlekurven og så registrere seg etterpå? Ser man da hvor mye det blir i porto? Og så kommer vel momsen og fortollingsgebyr og den driten tenker jeg?? Eller skriver de lavere sum?
74firkløver'n Skrevet 10. januar 2008 #2 Skrevet 10. januar 2008 Har bare kjøpt bøker hos Amazon, men det var såre enkelt. Mener å huske at jeg måtte registrere meg først, og så bestille. Leveringen kan variere litt etter hvor mye post som skal samme vei. Men de er veldig gode på å informere om hvor tingene dine er i løypa, og har et bra sporingssystem. Når de kjenner adressen din og vet hvor ting skal får du vite portoen med en gang. Det finnes også en britisk fillial, amazon.co.uk, Der blir kanskje leveringstiden og portoen mindre, tror jeg.
Erisa* Skrevet 10. januar 2008 #3 Skrevet 10. januar 2008 Jeg har gode erfaringer med amazon, bruker oftest amazon.co.uk til å kjøpe lærebøker, for det tar ikke så lang tid å sende fra England som fra USA. Prisene er ikke alltid helt like, så det kan være lurt å sjekke begge sidene! Pundet er også veldig gunstig nå. Men det med moms: Hvis du handler for over 200 norske kroner, må du betale toll (25%) og gebyr (det er under hundrelappen, men dyrt nok...) Dette er det samme uansett hvor du handler fra i utlandet, og har ikke noe med amazon å gjøre, men tollvesenet i Norge. Bøker har ikke moms og heller ikke toll, så da slipper man greit unna. Du får en melding før du godkjenner kjøpet der det står hvor mye portoen vil utgjøre. Du får også valg mellom forskjellige leveringsmetoder, og det er ganske mye dyrere med de raskeste leveringene. Den vanlige heter vel AirMail, og det kommer med posten. Funker helt fint. Fra UK tar det vanligvis under en uke fra pakken er sendt til jeg har den her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå