Gå til innhold

hvilke vitaminer tar dere?


nr.2 på vei =)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tar også "bare" folat hver dag, og prøver ellers å spise sunn mat med masse grønnsaker og frukt!Jeg er veldig dårlig til å huske å ta slike ting, så jeg ville kanskje klart det en uke, så hadde jeg glemt det, men det er jo bare snakk om rutine egentlig...folat blir liksom erstatningen for p-pillene... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar også folat hver dag. Jeg tar også Omega 3 hvereneste dag. Tror ikke det er så dumt. Jeg er iallefall ikke flink nok til å spise fetfisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg er ikke so god på å ta piller... kan vel si at er en av grunnene til at jeg ble gravid også:) men folat har jeg omsider komt meg på butikken å kjøpt. Ellers har jeg en flaske tran i kjøleslapet som ikke har blitt åpnet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar en pille om dagen som inneholder folat, jern og c-vitamin. Merket er Prevent og fås bare kjøpt på apoteket. Husker jeg ble anbefalt å ta jern forrige gang.

 

For de som ikke vet det så helper c-vitaminet kroppen til å ta til seg jernet. Bare ett tips hvis noen andre får beskjed om å begynne med jerntabletter også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar multivitaminer for gravide, omega 3 kapsler som smaker nam nam....møllers tyggekapsler m jordbærsmak,b6 for å motvirke svangerskapskvalme, ekstra jern for lider av kronisk jernmangel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tar folat, dobbel dose (4 kapsler) omega 3 (vitamina fra helsekost), c vitaminer, e vitamin og en multivitamin....... Prøver ellers å spise endel frukt og grønt hver dag:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er klar over at høyere en anbefalt dose folat over tid kan "skjule" evt mangel på B-12? Håper det er legen som har foreskrevet dette for deg, at du ikke bare gjør det for å være på den sikre siden?

 

Selv nøyer jeg meg med å ta kosttilskuddet "GRAVID" fra Nycomed, som inneholder anbefalt dose folat, samt flere vitaminer. Det eneste som trengs å ta ved siden av er Omega-3, noe jeg ikke har fått summet med til å kjøpe enda...

 

Flott å se at de fleste gjør det fornuftige! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehh, hvis det var meg du siktet til, så tar jeg IKKE dobbel dose folat, men dobbel dose omega 3:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det i kosttilskuddet "Gravid", omega 3 (trankapsler), mye frukt og grønt, og mye vann :)) Har aldri vært så sunn i hele mitt liv når det gjelder kostholdet :) Savner beinhard trening, men overlever vel uten også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...