Gå til innhold

Noen som forsatt røyker?:S


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen som forsatt ikke klarer å stumpe røyken?

isåfall, hvor mange røyk har dere til dagen?

Jeg har 4-5. å har skikkelig dårlig samvittighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja jeg røyker. Røyker mer enn deg og. Det har jeg gjort i alle mine svangerskap. Kommer ikke til å slutte heller. Tenker ikke så mye over at jeg røyker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke komme med noen moralpreken...

Men lurer på hvorfor dere er anonyme?

Er det fordi dere egentlig skjønner at det er skadelig for barnet at dere røyker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei

 

Jeg må bare si et par ord. Jeg vet at røykestopp er vanskelig! Jeg røykte 15-20 sigaretter om dagen før jeg ble gravid. Sluttet på dagen da jeg fikk vite at jeg var gravid. Har ikke tatt et trekk siden heller. Jeg hadde da røykt siden jeg var 17 år gammel og er 30 i dag. Dette er mitt andre sv,skap og jeg hadde et røykfritt med nr en også. Men var dum nok til å begynne igjen etter amming. Det er faktisk bare viljen det står på her! Greit å påføre seg det selv etter eget ønske, men jeg synes den lille i magen skal ha rett til et røykfritt svangerskap. Det er ikke noe den kan velge, det er det vi som gjør for den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man voksen nok til å få barn, er man voksen nok til å slutte å røyke. Selv har jeg røyket mye siden jeg var 15 år, og sluttet dagen etter jeg fikk vite at jeg var gravid med nr.1. Da var han bare 4 uker i magen. Har ikke røyket siden. Det er faktisk farlig for barn om man går ut å røyker for deretter og gå inn og ta babyen opp. Giftstoffene sitter faktisk i klærne også. Så far bør heller ikke røyke. Jeg har røyket i mange år, og var godt over 30 år før jeg ble gravid med nr. 1. Prøvde å slutte mange ganger før jeg ble gravid, men fikk det ikke til. Så jeg vet hva jeg snakker om når det gjelder å slutte og røyke. Men når jeg ble gravid måtte jeg plutselig tenke på andre enn meg selv, det var faktisk ikke bare min helse som ble ødelagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stumpet raøyken dagen etter positiv test.. Har vært ordenlig tøft til tider.. men dette SKAL jeg klare..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei.

jeg røyket selv 20 røyk om dagen i ca 7 åt eller noe, den dagen jeg tok en test og den var positiv da sluttet jeg og røyke på flekken og ikke tatt et trekk enda, selvom jeg har hatt veldig lyst, vet at jeg kommer til og begynne og røyke igjen når ammeperioden er ferdig, men jeg skal aldri røyke forran bebin min, så det må da bli på kvelden for og ta en røyk og slkappe av, jeg mener det bare går på innstillingen når det gjelder og slutte vill du ikke så klarer du det ikke, men tenker du på barnet ditt så klarer du det :)

jeg tenkte på at vær trekk jeg tok så fikk han masse i seg opg han lider etter vær røyk, og da er det jaggu meg bedre at jeg lider med røyksug en at en liten gutt i magen skal lide, han kan jo ikke velge noe. så bare snakk om innstilling dette gitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dømmer ingen av dere jeg damer.. Hadde selv trodd jeg skulle bli en av de som røkte hele svangerskapet.. Men sluttet for litt over 1 mnd siden. Alle jeg kjenner har også røkt under svangerskapet,og ingenting gjorde det enkelt for meg..

Dere som har trappet ned kan være superstolte av dere selv!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke mange som har svart på det du spurte om...men mange som er stolte av å fortelle hvor flinke de har vært =)

 

Jeg har ikke klart å slutte og da er det faktisk ganske provoserende å lese om alle de som har klart å slutte (misforstå meg riktig, kjempe flott for dere og babyene deres). Men grunnen til at jeg gikk inn for å lese dette innlegget var jo faktisk for å møte likesinnede og det er det dårlig med her inne.

 

Venter mitt andre barn nå i begynnelsen av februarn og jeg røyker i gjennomsnitt fem røyk om dagen. Det gjorde jeg da jeg gikk med førstemann også (til tider flere med førstemann). Han ble født nøyaktig på termin og veide 3780 g og var 51 cm, hodeomkretsen var 36 cm, og alle disse tallene var gjennomsnitstall for gutter når han ble født. Ser jammen meg ut som det kommer til å bli folk ut av han også =) Kan jo pressisere for dere som har sluttet å røyke at jeg aldri ammet han som baby (av helt andre årsaker), så han slapp i det minste å bli "forgiftet" når han fikk mat. Så det var noen som skrev om lukt i klærne...er det ingen som har besteforeldre som røyker? Gir man dem eventuelt beskjed om å skifte klær og ta seg en dusj før de kommer på besøk eller skal være barnevakt? Greit å være skeptisk men det trenger jo ikke å ta helt av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkt litt på det du over spør om ang. røykende besteforeldre. Min far røyker, og med forrigemann lot jeg han holde babyen, nevnte aldri det med røykingen. Hadde babyen vært prematur eller hatt nedsatt all. tilstand hadde jeg nok vært skeptisk. Igrunn enig med deg i at man ikke skal være overhysterisk.

 

X røyker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er øvergitt over at vi er i 2008 å d er røykende gravide..kjenner jeg blir dårlig..tenk for hvert drag som dere trekker ned,..så krummer babyen seg av smerte..d er vondt for den lille..tenk å bli forgiftet før de er kommet ut til denne verden..jeg blir både provosert å kvelm å se ei gravid eller ammede som røyker..d er så styggt!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får sørge for å se en annen vei da hvis du skulle oppleve å se det, så slipper du å bli kvalm og provosert. Skjønner vel egentlig ikke hvorfor du har gått inn for å lese dette innlegget hvis du blir så provosert =) Da hadde jeg holdt meg unna.Er ikke bra for babyen med "hissig" mamma heller sikkert....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange av våre foreldrer både røyka og drakk når vi låg i magen/var små?? Det var mange det!! Å visst er det blitt folk av oss og! Selvfølgeli har forskningen kommet litt lenger en den hadde den gang, men det nytter ikke å bli hysterisk. Til dere som har klart å trappe ned synes jeg at det er flott. At slutte helt er sikkert et ønsk for mange, men kan man ikke så kan man ikke. Stå på og gjør det beste dere kan! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

du unskyld meg..d høres ut som du er røykende selv..

jeg er ikke hissig,sier bare hva jeg mener..ja jeg blir provosert..veldig mye faktisk..men d har ikke dermed sagt at jeg går å bruker tiden min på å være hissig på folk som vil ødelegge den nyfødte ungen sin..d får være deres problem..men ja jeg vil uttrykke min avsky for folk som røyker under graviditeten og når de ammer..hva de gjør uten de er gravide driter jeg i:)d er ungen d går utover..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du hadde lest alt hva som hadde blitt skrevet så hadde du sett at jeg er en røykende gravid =) Og du bruker ikke tiden din på å bli provosert (hissig vil jeg kalle det) og enda så har du klart å være innom dette innlegget enda en gang. Trodde sånne ting tok tid jeg... Legger debatten død der =) Jeg leste og svarte nemlig på dette innlegget for å møte likesinnede. Ha et fortsatt fint svangerskap. Ønsker deg lykke til med en røykfri baby =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg må jo innom å se ..d innrømmer jeg..for jeg ville gjærne få si mi meining..å d var godt!

jeg ser jo at alle røykere forsvarer seg da..alle forsvarer jo d de gjør..å finner på unskyldinger som at:våre foreldre røykte å drakk..vi er nå blitt mennesker vi og..forsvarer d da at denne generasjonen også kan gjøre den samme feilen som våre foreldre..???den var litt tynn..

 

velger en å få barn..mener jeg at en kan slutte å røyke FØR en blir gravid..trenger liksom ikke å skade flere ..å hvertfall ikke en usyldig lite barn så ikke kan forsvare seg å si stopp mamma d gjør vondt..kan han gå ut av d røykfullte rommet?nei dessverre..

 

full respekt til de som klarer å slutte når de finner ut at de er gravide..

jeg forstår bare ikke hvor samvittigheten er?

ja jeg er nok krapp..men når de legger ut sånnt innlegg så må de og rekne med å få svar tilbake..sånn er d bare..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å en ting til..jeg synes ikke d er så rart at d ikke er så mangen "likestillte røykere " her..kan være at det er d..men d er jo FLAUT å komme med et innlegg om røyking og graviditet da..hehe..

lykke til videre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg syntes at det var flaut, så hadde jeg nok ikke skrevet under med nick. Jeg står nå for det jeg driver med. Vanskelig å slutte før man blir gravid når svangerskapet ikke er planlagt og man er fem måneder på vei før man veit det da =) Dessuten bærer vi alle på laster (helt sikkert du også) og de forsvarer man vel så godt man kan. Tror det er ganske menneskelig og mer normalt enn unormal. Du får ta godt vare på babyen din i magen og konsentrere deg om den, så kan nok vi som røyker klare å ta vare på våres egne på den måten vi synes er best. Kan godt hende du spiser/drikker/gjør ting som vi ikke synes er forsvarlig, men det får være din sak. Dessuten vet du ingenting om bakgrunnen til de som er her inne og fortsatt røyker. Kanskje du har levd et knirkefritt liv, mens andre har hatt det tøft og en helt annen oppvekst enn deg, noe som fører til at man kanskje har en dårligere psyke enn andre. Men du er nok den siste jeg velger å drøfte det med, så jeg slutter her. Finnes sikkert mange andre innlegg her som måtte vært mer interessante for deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åja du, jeg konsentrerer meg godt med den lille inni magen å d har jeg gjordt med mine andre 2 og..:)

nå har ikke jeg tenkt over alle som sliter å sånn med psyken..d er en helt annen sak..men d forsvarer ennå ikke d å røyke å være gravid..men d er som sagt min mening..

men da har vi jo fått sagt hva vi mener begge to da..

å jeg forstår at du mener jeg ikke er noe kjekt å drøfte noe med ..når jeg angriper gravide røykere sånn så jeg gjør..d hadde nok ikke jeg heller giddet..

sier ikke at gravide røykere ikke er gode foreldre..alle vil sitt beste for sine barn..uansett om de røyker eller ikke

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg røyker 5 til 7 om dagen og har ikke dårlig samvitighet for det.gjore det med første mann og og hun har absolutt ingen skader :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...