Gå til innhold

11+5 og ingen hjertelyd - er det vanlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos legen nå, er 11+5 i dag. Han fant ingen hjertelyd. Er egentlig ikke bekymra, men er det vanlig?

Har jo hatt småblødninger, men så hjerteaktivitet på UL for tre uker siden.

Nå skal jeg ikke på ny kontroll før ordinær UL...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja,det er vanlig....men ikke noe gøy selvsagt.

Mange fastleger klarer ikke finne hjertelyden før den gravide er i mange tilfeller mellom 13-16 uker på vei har jeg erfaringer med.

Men siden du ikke skal inn før den ordinere il,hadde jeg tatt en legetime i mellom tiden,viss du blir veldig engstelig!!!!

Men,ja det er normalt:=)

Skrevet

Ja, det er vanlig. Min jordmor nektet å høre på hjertelyden hos meg før jeg var 16 uker på vei, da hun mente det ville bare bekymre mor om man ikke hørte hjertelyden. Trodde ikke leger engang ville lytte før uke 12, for livmoren har ikke kommet over skambenet engang før uke 12. Så syns du skal slappe av ang det iallefall.. :-)

Skrevet

Jeg var i uke 15 da de målte den hos meg. Hun sa før hun begynte å lete at jeg ikke måtte bli bekymra om hun ikke fant den, for det kunne være vanskelig å høre den såpass tidlig.

Skrevet

Det er veldig vanlig ja :) Jeg fikk høre hjertelyden i uke 13, og da sa legen min at det var flaks at vi fant den siden det var så tidlig. Så alt er nok helt fint!

Skrevet

På grunn av blødningene jeg har hatt har faktisk legen min hørt etter lyden både i uke 9, 10 og må i uke 12.

Så liv for tre uker siden, så da er sikkert alt i skjønneste orden!

Skrevet

Vi hørte etter hjertelyden i uke 13, men fikk ikke til. Hun lå nok så langt nede i bekkenet enda. Men i uke 16 gikk det bra:)

Det går nok fint når du så hjertet slå for tre uker siden.

Hvis du fortsetter å blø, og blir veldig engstelig, så kan du jo be om å få en ny time om et par uker, og høre etter hjertet da? Bedre sjanse da, vil jeg tro:)

Skrevet

Jeg ble sendt til hasteUL pga legen ikke fant hjertelyd i uke16. Legen på UL ble kjempesint og sa ut det burde vært forbudt å lytte etter hjertelyd føruke19-20, (med doppler), fordi det er så vanlig å ikke finne den,og man skremmer mødrene unødig. Babyen min var i storform, den.

Skrevet

Trodde ikke de prøvde å lytte etter aktivitet så tidlig engang jeg... Sjansen for å få "svar" er jo ikke stor!

Jordmor slet med å finne hjertelyd i begge mine svangerskap opp til uke 20...

Skrevet

legen hørte ikke hjertelyd på meg i uke 14, men jordmor fant den i uke 16... så det er nok helt normalt!

Skrevet

Jeg var hos jordmor da jeg var 16-17 uker på vei. Hadde så lyst at hun skulle lytte etter hjertelyden, men hun ville egentlig ikke, hun pleide ikke å gjøre det før etter uke 20. Men hun skulle lytte hvis jeg absolutt ville, hun sa det var 50/50 får at hun fant den så tidlig. Hun fant ingen hjertelyd på meg, var på ultralyd i uke 18 og alt var bare kjempe fint!!!! Er nå i uke 36 å her er det masse liv. Tror ikke du må bekymre deg for dette, bare gled deg til ultralyd!=)

Lykke til.

Skrevet

jeg fikk høre hjertet i uke 10 men det var visst sjelden:o)

Skrevet

Jeg var på kontroll i går (13+5) og da lytta legen etter hjertelyden og hun sa at det ikke var sikkert hun fant den fordi det var tidlig enda og jeg måtte ikke bli redd eller skuffa for det var helt vanlig og ikke finne den..

Hu måtte leite ei lita stund og hun lytta ganske langt ned før hun fant den..

Er det lenge til du skal på ny UL da at du må gå rundt og vente lenge?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...