Anonym bruker Skrevet 10. januar 2008 #1 Skrevet 10. januar 2008 Synes det er veldig flott med barselgruppe, men noen ganger blir jeg litt nedstemt av å ha truffet noen av de andre. Har selv hatt en del problemer med amming (inklusiv inngrep på sykhus) og har en jente som ikke sover så mye på natten og ikke lange sammenhengede økter. Noen ganger blir jeg lei av å høre på "luksus" problemene til noen av de andre i barselgruppen. Vi har alle babyer rundt 2-3mnd og det er for eksempel en som klager over at babyen ikke sovner litt tidligere på kvelden - men babyen hennes sover 8 timer sammenhengende om natten! Noe som er en helt fjern drøm for meg, som nå i mange uker selv har fått lite sammenhengende søvn. Noen ganger etter treffene blir jeg litt lei meg og føler meg litt mislykket i forhold til de andre.
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 10. januar 2008 #2 Skrevet 10. januar 2008 Uff da, det høres ikke noe kjekt ut :-/ men husk at barselgrupper er til for å dele gleder og sorger, de er glade for at ting går så bra, kanskje du skal dele din frustrasjon og kanskje du får litt forståelse og noen tips tilbake. Det er ikke lett for de som sikkert er stolte å vite hvordan andre har det om de ikke sier noe. Jeg er sikker på at de gir deg støtte om du bare forteller hvordan ting er :-)
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2008 #3 Skrevet 10. januar 2008 Alle barn og alle mammaer er forskjellige. Barselgruppen skal ikke være en konkuranse men en plass der du kan snakke om problemene og gledene. Gutten min hadde kolikk og sov ikke rundt fopr han var 1 år mens noen i barselgruppen hadde barn som sov rundt da det var 2 mnd. Men min gutt var flink med fast føde og alltid glad mens hennes jente ikke spiste og sutret mye. Det er kanskje du som har det stritt nå men det er ikke sikkert det blir sånn alltid. Jeg skjønner det kan være provoserende at høre om luksusproblem. Jeg jobber selv med kreftpasienter og jeg syns ofte veninnene mine har luksusproblemer som jeg ikke orker snakke om en gang.......Men sånn er det. Vi er alle forskjellige.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2008 #4 Skrevet 10. januar 2008 hehe. jeg er ikke med i barselgruppe, men med mine venninner, ikke så mange men orker ikke være så sosial hele tiden. vil ha ro i hjemmet og ikke farte rundt så mye. men vi går på sang å kino å sånn. jeg har en super duper unge. men våken 2.hver time hele natten, og skal ha pupp hver 90 min/ annen hver time. jada slitsomt, men går bedre når eg er mer i ro her hjemme. å jeg elsker å være hjemme:) men jeg har flere barn også som kvever min energi. jeg har bevisst valgt vekk barselgrupper, føler de sluker deg og skal møtes så alt for ofte. å det å trives sammen handler jo om god kjemi. skit på drit i barselgruppa og søk heller sammen med en eller to av de du trives med der. blir mye ståk syns eg når så mange skal møtes.
Anquor Skrevet 10. januar 2008 #5 Skrevet 10. januar 2008 Eg er også med i ei barselgruppe, vi er 12 stykk mødre som møtast annankvar onsdag i forskjellige heimar. Eg er kjempe gla for at det ikkje er berre meg som må gi flaske og mme, først følte eg det litt sårt at snuppa mi ikkje tolte MM så eg måtte begynde med MME. og det var mange spm rundt det praktiske med flaske. med sidan vi er 5 stykk på gruppa som ikkje ammar så har det vore ei god støtte å oppleve at det er fleire enn meg som har flaske barn. Elles så er det som det blir sagt, snuppa mi er flink til å sove heile natta, men ho er ikkje så tolmodig på golvet som andre barn og vil helst bli bært på. Barna våres er som menneske flest flinke på nokre områder og mindre flinke på andre. Men du kan trøste deg med det at når det gjeld amming og soving så går det seg til! jenta mi hadde kolikk første måneden og eg var utslitt! men no etter 4 mnd så har eg nesten gløymt det
brummemamma- Skrevet 10. januar 2008 #6 Skrevet 10. januar 2008 Det er i alle fall ikke din feil at jenta di ikke sover mange timer om natten - så ikke føl deg mislykket. Barn er ulike, akkurat som oss voksne - og heldigvis er det gjerne slik at de som krever mye i en periode er veldig enkle på andre områder. Alle er stolte og ønsker å skryte av barna sine, og det er lov- men det betyr ikke at de er bedre mødre eller at barna er flinkere enn ditt. Dumt ord å bruke på barn egentlig, de er bare ulike, ikke snille eller flinke... Skjønner du mener de har luksusproblemer, men de oppever det gjerne anderledes- tenk da at du er tøff som får mye mindre søvn og takler det!!
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2008 #7 Skrevet 10. januar 2008 Jeg opplevde det akkurat sånn som deg og orket ikke gå på barseltreffene, jeg. Noen få satt og dominerte hele gruppa med sine "problemer". Jeg skjønner at alt er relativt, og at for dem er det er problem at ungen ikke sover så mye på dagen (sjøl om han sover gjennom HELE natta...) - men for meg som hadde en liten en som spiste fra puppen hvert 90. minutt de første fem mndr - så ble det til slutt vanskelig å mobilisere empati.... Dette var bare ett av mange eksempler. Så jeg slutta! Og det har funka supert:-) Syns også mødre er altfor opptatt av å måle barna opp mot hverandre ("Kan de å snu seg over på magen? Min har lært seg å krype allerede!"), og det gjør så mange unødvendig usikre. Ungene utvikler seg i forskjellig, og det kan være vanskelig å huske hvis man blir opphengt i angsten for at ungen er "sen".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå