Gå til innhold

Er det flere maibarn som ikke trenger mat om natta, men som er våkne likevel....


Mamman til Mari

Anbefalte innlegg

Velsa her i huset legger seg som en engel mellom 18.30 og 19.00, sover godt i mange timer, men våkner alltid før det er morgen og vil ligge inntil mamsen i senga. Som regel er det rundt kl 4 hun våkner, noen ganger før andre etter. Noen ganger sovner hun med en gang, andre ganger ligger hun som en liten mark - spinner rundt og lugger og klyper mamman sin litt... ;-)

Vet det er mangesom må gi mat flere ganger om natta, så klager egentlig ikke... Men kunne tenkt meg å sove en hel natt i strekk nå - gjerne aleine.. :) Hjalp seg mye da vi la henne på eget rom rett før jul.

Andre som har det sånn??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Ja det er det!! Pleide å sove godt hele natten gjennom fra hun var ca 4 mnd så ble hun syk og siden våkner hun minst to gr om natta! Hvis jeg ikke tar henne opp blir det hyl og skrik!! Hvis jeg tar henne inn til oss eller gir henne melk sovner hun med en gang...begge deler en skikkelig uting..for det er jo derfor hun hele tiden våkner nå..skal ut å reise snart så orker ikke ta støyten, men det må jo gjøres etterpå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hu mi våkner også en gang i løpet av natten. Gir henne melk så sovner hun igjen. Lar henne ikke ligge å grine, hun får melk med en gang.

Tror det går seg til etterhvert. er jo bare hjemme så jeg sover sammen med henne den første morraduppen så blir jeg ikke så trøtt.

Har ikke eget rom å gi henne riktig ennå. men det blir om ett par mnd. Håper det blir slutt på nattkosen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kansje du legger hun litt fortilig da. om du venter til 19.30 -20.00 så kansje hun klarer og sove til mellom 6-6.30...

vet ikke. tenkte kansje bare at hun ikke trenkte mere søvn en det kansje.

min sover hele natta, men har begynt og legge seg rundt på siden og magen nå. og når han skal snu seg om natten får han ikke helt til og legge seg til rette og begynner og smågrine litt da. da må jeg opp og hjelpe han og rette på han og ta på dyna orgentlig igjen. av og til kan jeg holde på slik i ca en gang i timen. da er jeg veldig trøtt dagen etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp! Hadde 1 uke med søvn hele natta, men nå de siste ukene er han våken rundt kl 4 HVER natt... ikke sulten... bare kosete. Men da trenger han vel litt kos da, går forhåpentligvis over snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt som gutten min det - han våkner ca 6 hver morgen, ikke fordi han vil ha mat, men for å ligge inntil. Har prøvd å få ham til å sove igjen i egen seng, men det vil han ikke, tar jeg han opp og legger han inntil meg så sovner han med en gang og sover videre til ca 8. Må noen ganger holde armen over ham så han ikke får snudd seg rundt, for da er det full fart og bort å klype pappaen litt i nesen og dra mammaen litt i håret etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for råd, Ung mor. Er bare det at hun er kjempetrøtt om kvelden, sover som regel ikke veldig mye på dagtid. Må liksom holde henne i sjakk den siste timen på kveldstid, for da er sååå trøtt og noen ganger grinete.

Dessuten har hun en storebror på 4,5 år, som har veldig godt av å ha en times tid aleine med mamma og/eller pappa før han legger seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...