Gjest Skrevet 10. januar 2008 #1 Skrevet 10. januar 2008 Er helt desperat og funderer på å prøve minifon. Har selvsagt fått med meg advarsler på diverse linker om minifon. Men utfra det jeg kan lese er det ved langvarig bruk. Noen som vet noe mer?? Eller har synspunkter??
Neijasså... Skrevet 10. januar 2008 #2 Skrevet 10. januar 2008 For to år siden ble Minifom anbefalt ukritisk til enhver baby med det minste lille grann vondt i magen, og det har vært i bruk i over 30 år. Vi brukte det selv i flere måneder til vår kolikkbaby (noe vi selvsagt ikke ville gjort i dag, men det ble anbefalt av absolutt alt helsepersonell vi var i kontakt med). Vi tror vel det hjalp litt, men det var absolutt ikke noen vidunderkur! Da vi fikk kolikkbarn nummer to i vår valgte vi derfor å ikke gi denne gangen. Men - jeg har aldri sett noen studier som har vist skader på barn selv ved langvarig bruk, det som er saken er vel at de ikke kan garantere at det ikke er skadelig.
Gjest Skrevet 10. januar 2008 #3 Skrevet 10. januar 2008 Takk for svar AlmaAta Jeg er også på mitt andre kolikkbarn Eldstemann er 2 år og vi prøvde minifon på han men synes ikke det hjalp noe særlig så vi kuttet det ut kanskje litt for fort. Tenkte vi skulle gi minifon en ny sjanse ettersom vi har prøvd alt annet og er rimelig desperat for å få en bedre hverdag snart. Hva gjorde dere på andremann mht kolikken?? Noen råd å komme med som vi kanksje ikke har prøvd?? Vi har prøvd: manuellterapaut, akupunktur, amme-te, massasje, healer, kamillete.
alvis Skrevet 10. januar 2008 #4 Skrevet 10. januar 2008 Jeg har også hatt et kolikk barn. Han er nå 2,5år og det gikk i miniform. I september fikk vi fårt andre barn og han hadde mye vondt i magen. Jeg kjente panikken begynte å komme....og da han skreik tredje dagen på rad ringte jeg soneterapeut. Vi var på tre behandlingar hos soneterapeut og fikk et pulver vi skulle blande ut i vann å gi ham. Det var fryste tarmbakterier og det skulle hjelpe å sprekke luftbobbler i tarmen ( sånn som miniform). Om det var tilfeldig eller om det hjalp vet jeg ikke men han blev myyyye bedre. Jeg anbefaller derfor soneterapi!
Gjest Skrevet 10. januar 2008 #5 Skrevet 10. januar 2008 Vi gikk til soneterapaut med elstemann og det hjalp kjempemye. Men klinikken har desverre lagt ned og jeg finner ikke andre soneterapauter med erfaring med kolikkbehandling her i Tromsø. Husker du hva de tarmbakteriene heter?? Kan det være PROBIOTIKA?? For det ga vi til eldstemann også??
Snupi27 Skrevet 10. januar 2008 #6 Skrevet 10. januar 2008 vi var hos kiropraktor og veldig fornøyd med det. 3 behandlinger og hun ble myyye bedre =) jeg hadde prøvd det istedenfor minifom
alvis Skrevet 10. januar 2008 #8 Skrevet 10. januar 2008 Det heter Bio-Care. Vi blandet 1 ts pulver i litt vann og gav det 2 ganger til dagen i ca 2 uker. Så reduserte vi til 1 ts om dagen og gav det i 2 uker. Så sluttet vi å gi det men følte han blev dårlig igjen så jeg gav 1/2 ts en gang til dagen i 1-2 uker til.
Neijasså... Skrevet 10. januar 2008 #9 Skrevet 10. januar 2008 Vi var hos kiropraktor med minsta, tror det hjalp en del men tok ikke alt. Ellers gikk det mye i å klemme bena hennes opp mot magen (først ett og ett, til slutt begge) for å hjelpe lufta ut. Blir en slags magemassasje og er faktisk ganske effektivt. Det som roet våre unger best i den verste tiden var faktisk å stå med dem i armene foran kjøkkenvifta (på full guffe) og gjøre dype, rytmiske knebøy (helt sant!). Virket som rytmen og det jevne suset fra vifta gav dem noe annet å tenke på enn smertene, og til slutt så sovnet de. La dem bare over i vognbagen og lot dem sove videre på kjøkkenbenken rett ved vifta. Uten vifte ville de våknet etter 10 min, med vifte så kunne begge sove i timesvis. )
@nemone Skrevet 10. januar 2008 #10 Skrevet 10. januar 2008 Jeg ringte Legemiddelverket jeg da minstejenta her hadde kolikk. De sa at det var langvarig, og unødvendig bruk man advarte mot. Så som han jeg snakket med sa: Bruk det når det er nødvendig, men ikke ellers. Og ikke bruk det over mange måneder. I Sverige er det ikke advarsler mot Minifom, mens i Norge kjører man mer "føre var prinsippet". Så jeg brukte det med god samvittighet når det stormet som verst her. Kan også nevne at kolikken her forsvant etter 1 besøk hos manuellterapeut, viste seg å være låsninger i nakken/ryggen som forårsaket smertene.
Gjest Skrevet 10. januar 2008 #11 Skrevet 10. januar 2008 Hei Alvis Kan det ha vært BioCare INT B1?? Da er det samme produktet som jeg prøvde på eldstemann. Syntes ikke det hjalp noe. Men det er selvfølgelig verd et forsøk på lille snuppa. Også slipper jeg å gi minifon i første omgang. Hvor lenge varte kolikken?? Hvor mange måneder ga du BioCare?? Hei AlmaAta Vi har prøvd denne massasjen som du snakker om men det kommer ikke ut noe luft i det hele tatt. Men kjøkkenvifta fungerer bra den ja. For å få henne til å sove i går måtte jeg stå foran vifta og vugge fram og tilbake. Men det hjelper jo ingenting når hun våkner så sinnsykt mye på natta i sengen sin
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå