PMST Skrevet 10. januar 2008 #1 Skrevet 10. januar 2008 Gutten min på 6 år hadde fått endel på armen og nå var noen sprukket forde han hadde klødd på dem,fått noen bare ett par på siden og stumpen... legen sa det var veldig vanelig men jeg har aldri hørt om det... Fikk ikke noe å smøre på heller ????
yasmina Skrevet 10. januar 2008 #2 Skrevet 10. januar 2008 ja, her har eldstemann hatt det. Er visstnok ganske smittsomt, men ikke farlig. De gaar bort av seg selv etterhvert , men det kan ta en del mnd foer de forsvinner. Lillegutt hadde dem paa magen og ryggen, et par paa den ene armen og de var vel der iallefall en 4/5 mnd foer de forsvant. Det behandles somregel ikke, men kloer det masse kan du kjoepe noe kloedempene reseptfritt paa apoteket. Somregel er det ikke selve moluskene som kloer, men utslett, toerr hud osv innimellom.
PMST Skrevet 10. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 10. januar 2008 er de simittsom ? uff det sa hun ikke noe om... har en på snart 2 her også Håper de ikke smitter... Stakkars lille...De er spredt seg kjapt på en mnd har han fått armen full.. får dra ned å kjøpe med noe klø stillende hjem i dag til han da. takk for svar
dritgrei hei hei! Skrevet 10. januar 2008 #4 Skrevet 10. januar 2008 Hei jeg hadde det på gutten min fra han var to og et halvt til han var fire. Det varer i det uendelige, og det smitter seg rundt på kroppen.... ganske slitsomt, men helt ufarlig. Det er ingenting å gjøre med, for det er et virus, som bare må gåover av seg selv. for å få has på det til slutt, gjorde jeg noe som slett ikke er anbefalt, og det var å sprekke dem som om de var kviser, når jeg så at de var "modne". Fryktelig vondt, og som sagt ikke anbefalt, men på den måten fikk jeg fjernet det avfallstoffet som er inni dem, for det er der smitten ligger. da ble de borte i løpet av en mnd. Mulig de hadde blitt borte av seg selv uten at jeg gjorde det også, det må gudene vite. det varte i alle fall i halvannet år, og det er lite man kan gjøre.
Synn(d)e Skrevet 10. januar 2008 #5 Skrevet 10. januar 2008 Veldig vanlig. Anbefaler deg å gå på Body Shop og kjøpe en dekkstift fra Tea Tree Oil. Når mollusken er "moden" tar du hull på den og prøver å fjerne det gule inni den, så smører du med dekkstiften. Da blir de fort borte. Lykke til
cheni Skrevet 10. januar 2008 #6 Skrevet 10. januar 2008 Mini er den eneste av mine barn som har hatt det, og han var heldig og fikk bare to. Det er smittsomt når det går hull på dem, når de er hele er de ikke smittsomme. Når de blir "modene" kan de klemmes ut, men de kan gi stygge arr...
PMST Skrevet 10. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 10. januar 2008 oki så det er ikke uvanlig altså... litt ok å høre får ta en tur på apoteket... takk for fine svar )
mor_guttaboyz Skrevet 10. januar 2008 #8 Skrevet 10. januar 2008 storebror har hatt mange av disse, lenge.... Tror han hadde iallefall 30 stykk. de smittet ved at han klødde seg og man så et mønster i hvor på kroppen de dukket opp. (lillebror fikk bare to han og ble ikke plaget av de) Jeg fikk anbefalt "rørossalven"- en salve de kalte "husets salve". Var et vennepar som hadde smørt den på moluskene (uten å klemme de) og de forsvant. Guttten vår hadde hatt det godt over et år så jeg tenkte jeg skulle prøve. Salven betalte jeg en 50 lapp for, bestillte her på nettet et sted. Smørte på og plastret, etter 3 dager var moluskene borte! Jeg smørte på noen om gangen og de var kun de som fikk salven på som ble borte. En nabojente var også plaget og jeg tror hun hadde flere enn gutten vår. Et par dager så var alle moluskene borte. Verdt et forsøk. Jeg angrer på at jeg ikke prøvde før. Uansett. La de som har molusker ha sitt eget håndkle slik at man ikke tørker med samme.
Heaven har født::) Skrevet 10. januar 2008 #9 Skrevet 10. januar 2008 http://www.kjerringrad.com/molusker-335.html
Synn(d)e Skrevet 10. januar 2008 #10 Skrevet 10. januar 2008 Er det denne du mener? http://www.jony.no/user_ProdView.asp?pid=17
BettyBoob Skrevet 11. januar 2008 #12 Skrevet 11. januar 2008 pjokken hadde molusker da han var liten baby. noen på hodet. de er smitsomme når de er "åpne", har gått hull på. jeg visste ikke hva det var jeg da, trodde det var kviser så jeg poppet dem med q-tips og renset med antibakteriell væske og salve. De ble borte for godt. Fant ut senere at det var molusker og at man skal la dem være! de gikk også hull på av seg selv... de kan være på kroppen i flere år, er i vortefamilien (virus)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå