Gå til innhold

Er barnet mitt veldigt undervektig? Jente 5 år..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår er 5 år og veier kun 14,2 kg. har veid henne her hjemme. Synns det er veldigt lite. Broren er 1,5 år og veier 10,2kg. hvor ye veier deres 5 åringer. Og noen som vet hva som er naormalvekt for en jente på 5? Hilsen bekymret mamma.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor lang er hun? Har ei på 3 som er 10,5 kg og 92 cm. Hun er tynn, men ikke undervektig. Tror hun kommer til å ha noenlunde samme vekta som di når hun blir 5. Noen barn er tynne, andre ikke. Noen spiser mye uten å legge på seg, andre legger lett på seg. Virker hun frisk, ville jeg ikke brydd meg. Men du kan jo ringe helsestasjonen og høre i forhold til kurven hennes.

Skrevet

Har en sønn som snart blir 5 år. Han veier også 14.2 kilo og er en liten bøtteknott...:-) Han spiser i veldig rykk og napp. Av og til veldig lite. Men jeg er ikke så bekymret.

Skrevet

Gutten vår veide 10,7 da han var 2,4 år.

Noen barn er bare slanke.

Selv veide jeg 17 kg da jeg startet på skolen (litt over 7 år).

Er hun lang da?

Hvordan er humøret hennes?

Skrevet

Min er jo gutt, men han er 3 1/2, slank og veier 16 kg...bare til sammenligning. Tror jeg hadde tatt en liten tur til helsesøster, jeg.

Skrevet

Datteren min er også bare skinn og bein. Hun er lang, veier 16.2 kg. Legger på seg om sommeren, stopper opp om vinteren for da er hun mye syk. Så lenge hun har en jevn økning er det som oftest greit.

Skrevet

Jenta vår er ei høy og tynn jente. Hun veier 18,4 kg.

Skrevet

Jenta mi blir 5 i april. Hun er ca 117 cm og veier 21 kg.

Skrevet

Kommer veldig ann på hvor lang hun er. Jenta mi blir 5 om en mnd hun er 114 cm lang og veier 18 kg. Lang og tynn med andre ord.

Skrevet

Hvor høy er hun?

Jenta mi er 109 cm og veier 15 kg. Helsestasjonen mente at det var greit. Hun er aktiv og lite syk. Pappaen er spinkelt bygd mens jeg er normalt bygd. Noen barn er ment å være slankere enn snittet.

Lillesøster på 2,5 år har samme vekt som storesøster, men er bare 93 cm høy!

Hvis du er bekymret, ville jeg snakket med helsestasjonen og sett på utviklingen hennes i forhold til tidligere. Om hun faller noen kurver nedover, mener jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...