Gå til innhold

Mat etter oppkast..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Poden kasta opp i natt. Hva slags mat burde jeg gi når hun får lyst på mat igjen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns tørre ting som mariekjeks funker best, det var det eneste snuppa her ikke kasta opp av da ho var syk før jul. De skal visstnok trekke til seg fuktigheten i magen og hindre at du kaster opp igjen. Fikk også anbefalt eplemost med litt farris i.

Skrevet

hei til alle dere som har eller har hatt barn med oppkast og diarè. Vår jul har stort sett vært preget av dette da snuppa vår har hatt det to ganger....

1. Når barnet er ferdig med å kaste opp bør du starte med å gi det små doser av farris og eplemost, her er det snakk om 2 - 3 ml hvert 5 min, selv om de er tørste og vil ha mer ikke gi de det, kommer bare i retur.

2. Du bør ikke gi de fast føde det første døgnet etter oppkast, de har ikke spes lyst på heller.

3. Når matlysten begynner og komme tilbake, bør en starte med noe som er skånsomt for magen, min lille hadde 4 dager med diarè etter at og jeg gikk back to basic. Babygrøt med rismelk, middagsglss og loff med litt smør og sukker. Alt dette er veldig skånsomt for magen pluss at det gir energi og loff med smør og sukker smaker jo så deilig.

Er sykepleier selv og har vært i kontakt med en annen sykepleier som har erfaring fra sine egene barn hun er godt voksen nå.

Et siste tips såre røde stumper etter dager med diarè og konsentrert urin, lindres bra med en blanding av en type "vaselin" for barn blandet med sink. Finn noe og smøre med slik at det ikke gjør så vondt.

Hilsen en mor som har hatt en stri jul, men har lært masse.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...