Gå til innhold

Fragmin sprøytene..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg setter fragmin sprøyter vær dag, rundt navelen.. Men nå er jeg litt over 4 måneder

på vei og magen er begynt å vokse..Synes det blir veldig ubehagelig å stikke nå. Dere som har gått/går på fragmin i svangerskapet..Hvor lenge stakk dere dere i magen?

kan man stikke i magen selvom magen blir stor og hard? eller skal man da begynne å stikke seg i låret?

Hehe jeg er helt grønn på dette her.. På forhånd takk:-))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Titter inn fra dib. Jeg gikk på fragmin i svangerskapet, og jepp de skal fortsette å sette i magen svangerskapet ut, og en stund etter fødsel. Blir litt mer ubehagelig etterhvert som magen blir større,men det er verdt det med tanke på hva som kan skje uten dem. Disse skal bare settes i mageskinnet. du behøver ikke være redd for at du skal råke babyen eller noe annet,for det gjør du ikke uansett. Håper du ble litt klokere. Lykke til med resten av sv.skap og kommende baby:)

Skrevet

Oki, da vet jeg det. Tusen takk for svar:-))

Skrevet

Jeg setter også Fragmin. Har 3 uker igjen til fødsel. Det jeg lurer på er om jeg skal slutte å sette dem når jeg har fått veer? Noen som vet?

Skrevet

har gått på fragmin hele svangerskapet selv, og er i uke 30 nå.

setter i magen, men man skal ikke sette de så nærme som 5 cm nærme navelen. Jeg bytter på fra side til side, og nesten helt ut til hoftebenet. får nnoen fine blåmerker etterhvert, men det er lettere å få tak i huden der ute enn midt på magen...

Jeg fikk beskjed av lege på sykehuset å ta fragmin frem til riene kom. da slutter man, og får videre beskjed etter fødsel.

Er noen som fortsetter i 6 uker etter fødsel også.

Viktig å huske når man satt siste sprøyte før fødselen, med tanke på eventuelt KS da blødningsfaren er noe større. Får man haste KS så må man ha en sprøyte først som minsker denne faren.

Er ikke noe større fare ved vanlig fødsel...

Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

Kan jeg spørre hva disse Fragmin-sprøytene er for noe? Noe som hjelper babyen, så vidt jeg forstår...?? Bare nysgjerrig.

Skrevet

Jeg fikk blodpropp i lungen da jeg var 12 uker på vei. Fragmin er blodfortynnende og vil hindre nye propper i å danne seg.

Skrevet

zalto, Har du alltid satt de så langt ute? Jeg stikker meg alltid 1-2 cm fra navelen..

Skrevet

Og dere som gikk/går på fragmin har dere fått noe ekstra oppfølging?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...