Gå til innhold

Jeg har blitt et matvrak!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siste jeg gjorde før jeg la meg var å spise to skiver med et glass melk. Nå har jeg akkurat fortært to skiver til og et glass melk.

Ja, det er midt på natta ja...

I hele dag har jeg ikke gjort annet enn å tenke på mat og hva jeg skal lage og hvilke råvarer jeg må kjøpe inn. Lurer til og med på om jeg skal lage et oppskriftskartotek (???)

Hva er det som går av meg? Er dette normalt? (16+4)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

maaaaaaat :)

Skrevet

Det er jo tydeligvis hormonene dine som går i spinn her..:)

For det første, er du stor eller liten fra før? Du bør ta hensyn til det om du "ønsker" å fortsette med dette matinntaket. Noen dager fins det bare ikke bånn i meg heller, men da vet jeg at det kun er for en dag f.eks. Dersom det fortsetter bør du begynne å tenke på om du kanskje mangler noe i kosten din? Det kan lønne seg å spise mer fiber og sunt fett dersom du føler lyst på noe hele tiden. F.eks spis avocado til maten (lag Guacamole!!!), bruk oljedressing eller spis noen nøtter etter mat, og spis masse frukt sammen med litt valnøtter f.eks.

Bare noen tips for å unngå denne trangen..:)

Men ikke glem å kjenne etter forskjellen på sult og lyst, så går det nok bra :)

Lykke til!

Skrevet

Er helt normal, har selv stor matlyst denne gangen. første gang jeg ventet så drømte jeg om en bestemt matrett om natten.

Skrevet

Tror det er fullstendig normalt... kroppen ØNSKER at du skal legge på deg vettu, av biologiske årsaker.. selv tenker jeg også mye på mat, men tenker også at jeg skal være SULTEN før jeg spiser, slik at jeg ikke ender opp med masse ekstra kilo. For det kan lett bli for mye nå som vi er gravide,siden kroppen gjør det den kan for å legge på seg..

Skrevet

Jeg er undervektig i utgangspunktet om man tar hensyn til BMI, som forøvrig er en helt teit måte å måle vekt og kropp på spør du meg.

Med andre ord, jeg er ei lita jente. Tok av meg endel kilo i starten, så det er ingen problem med at jeg legger på meg i det hele tatt!

Legen min var redd for at jeg skulle legge på meg for lite i svangerskapet, så jeg tar imot denne "lidelsen" med en stor takk.

Når det kommer til kostholdet mitt er det rimelig sunt. Spiser mye fiber og mange forskjellige grønnsaker. Er ikke flink til å spise frukt, men tar det igjen i at jeg spiser både råe og kokte grønnsaker!

Lager det meste av middagsmaten fra grunnen av, med ferske råvarer.

Hvorvidt noe kan mangle i kostholdet mitt er jeg åpen for at det kan være tilfellet.. Men er vel vanskelig å finne ut hva, uten å ta endel prøver.

Får heller ta å faktisk lage meg et lite oppskriftskartotek, og prøve å være bevisst på at jeg får i meg alle næringstoffene og vitaminene som er ønskelige! Er jo mye enklere med innkjøp av mat og når man vet hva men skal lage til middag:)

Uansett så var det godt å høre at andre også hadde det på samme måte:) Er nesten litt artig hvordan denne kroppen bestemmer seg for ting innimellom!

Selv om formen ikke er på topp, er det litt underholdende å være gravid!

Skrevet

17 uker her, og det er ingen bunn i magen!!

Er mest glad i middag jeg da, heldigvis ikke snop å annet digg.

Men gud så kjekt å ha lyst på mat.

Spør mange kollega daglig om hva di skal ha til middag, for inspirasjon.

Jeg har fått ny vane å se på klokka, så kan jeg heller la det gå 3 timer vaffal mellom hvert måltid :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...