Gå til innhold

gastroskopi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har gååt det gjort?? hvordan er det??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært borti det! Etter at jeg fikk magesår pga bivirkninger av en medisin for noen år tilbake, ble det utført gastroskopi så sykehuset. Det var en temmelig rar følelse! De "dusjer" en bedøvende væske ned i halsen på deg som du må svelge sånn at du ikke kjenner at de fører den slangen ned. Synes ikke selve nedføringa og uttrekkinga av slangen var så ille, men det var litt ekkelt å være bedøvd i svelget. Jeg kjente nemlig ikke at jeg pusta:p Men jeg pusta jo selvfølgelig. Bare en veldig rar følelse pga bedøvelsen.

Skrevet

Jeg har tatt det et par ganger. Behagelig er det ikke. Du får en bedøvende spray i svelget og en ring du skel bite i. Når de fører slangen inn, svelger du når de gir beskjed, da er det verste gjort. Litt ekkelt når de drar den opp igjen og den passerer drøvelen. Da kan du kanskje regne med brekninger. Første gang jeg gjorde det var det ikke vondt,bare ubehagelig. Siste gangen var det skikkelig vondt, men det var pga at jeg har kronisk spiserørsbetennelse og hadde sår nedover hele spiserøret. Går nok bra, ikke vær redd :)

Skrevet

Hørtes ikke så ille ut som jeg tenkte. Takk for tilbake meldingen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...