idamor & lykketrollene Skrevet 9. januar 2008 #1 Skrevet 9. januar 2008 har ikke en ringeste anelse om hva jeg skal utdanne meg som...synes det begynner å bli på tide å tenke på det nå.. hva jobber dere som? hvor lang var utdannelsen? hvor gikk dere på skole? er avhengig av en utdannelse som ikke er så altfor lang,og som man har mulighet til å jobbe litt ved siden av... noen gode ideer?=)
Gjest Skrevet 9. januar 2008 #3 Skrevet 9. januar 2008 Ja, det er jo litt relevant, hva er du fra før? Hva har du gjort? Og du, hva har du lyst til? Mulighetene er MAAANGE! (og når du har svart skal jeg komme med noen ideer!)
pøber´n & je Skrevet 9. januar 2008 #4 Skrevet 9. januar 2008 Jeg er utdannet omsorgsarbeider. Det heter vel helsearbeider eller noe lignende i disse dager. Det var 2 år skole og 2 år praksis, dette er også endret tror jeg. Jeg jobber med narkomane.
Gjest Skrevet 9. januar 2008 #5 Skrevet 9. januar 2008 Sykepleier er jeg da, og jeg er veldig fornøyd med yrkesvalget mitt. Utdannelsen kan du ta på de fleste høgskoler rundt om i landet, endten fulltid 3 år eller deltid 4 år. Jeg jobba ca 30% utenom skolen (fulltid) men da skal det legges til at jeg ikke hadde barn på det tidspunktet. Vet de med barn jobbet lite. Du kan jo jobbe xtra på sykehus i helger under utdannelsen, det er ikke så aller værst betalt ettersom jeg husker. Eller så går det ann å droppe en dag i uka med forelesninger for å jobbe (d gjorde jeg) Deltidsstudiet er jo lagt opp til at du kan jobbe utenom, så det er jo kanskje en mulighet. Ellers må jeg si at turnus arbeid er veldig genialt med små barn. Du har mulighet til å skreddersy ukene, jobbe mye en uke og fri neste uke. Jeg er veldig glad jeg ikke har en 9 - 16 jobb. Er jo litt B menneske også da Deilig å sove lenge før kveldsvakt, når samboer leverer i bhg
Heaven har født::) Skrevet 9. januar 2008 #6 Skrevet 9. januar 2008 Jeg er akkurat ferdig helsesekretær, tatt utdanning gjennom opus. den er på ett og et halvt år. er mye hjemmebasert skole,litt forelesninger på kveld, samt skiftestuekurs og lab kurs, alt på kvelden. Det eneste som er gått på dagtid er eksamen. De har flere utdanningsmuligheter,så det er jo kanskje noe å tenke på. Går fint å jobbe ved siden av:)
Gjest Skrevet 9. januar 2008 #7 Skrevet 9. januar 2008 Jeg jobber som servitør, bartender og dørvaktsjef. Hadde, frem til jeg ble mamma, driftsansvaret for hele stedet untatt kjøkken. Jeg studerer markedsøkonom, det er et ettårig studei, men tror det blir toårig fra høsten av. Det er i snitt 3 dager med pliktig oppmøte per uke, noe som gir mye tid til overs, men noe må beregnes til oppgaver i grupper. Senest ferid kl 14 hver dag og kan på den måten også jobbe etter skoletid eller i helger dersom jeg ønsker det. Hva jeg skal bruke den utdannelsen til er jeg fremdeles litt usikker på, mulighetene er veldig mange og jeg har lyst til å ta enten ledelse eller grafisk i tillegg slik at jeg har en tyngre base og på den måten kanskje kan jobbe i reklamebransjen. Feks som tekstforfatter. Mannen min er grafiker og vi kan da jobe i team som tekstforfatter og AD noe som gjør det mye lettere å få jobb:) Utover det, sjekk ut feks her; www.imentenorge.no De har veldig mange mulige løsninger for deg. Uforpliktende prat med karriereveilder; 32860119, han heter Bernhard. Han er daglig leder for skolebiten og i tillegg den som er både kariiere og studieveileder... Anbefales spesielt dersom du er veldig usikker på mulighetene dine:)
M&K+Påsan <3 Skrevet 10. januar 2008 #8 Skrevet 10. januar 2008 Omsorgsarbeider, som nå er helsefagarbeider er fortsatt to år på skolen, å to år i lære;)
idamor & lykketrollene Skrevet 10. januar 2008 Forfatter #9 Skrevet 10. januar 2008 jeg har ikke så mye fra før av heller...grunnkurs og vk1 tegning,form og farge..frisørlinja og har jobba ca 4 år i boliger for psykisk utviklingshemmede. det trives jeg veldig godt med,men er så usikker på om det er det jeg vil også. da kunne jeg jo gått vernepleier,men har hørt så mye negativt om det også..var egentlig det jeg ville for en stund siden. men hadde jo vært gøy med noe nytt også... er i hvertfall glad i å jobbe med mennesker.. er også intressert i tegning og farger og sånt.. men er egentlig åpen for alt jeg.. bare lyst til å starte på noe snart.. trenger bare litt ideer=)
idamor & lykketrollene Skrevet 10. januar 2008 Forfatter #10 Skrevet 10. januar 2008 Heaven;hva må man ha fra før av da?
Julie Angelica:) Skrevet 10. januar 2008 #11 Skrevet 10. januar 2008 Jeg er utdannet helsesekretær. Samme opplegg som Heaven har vært med på. Kveldsskole tilrettelagt for de som har barn, familie osv. Jeg starter på apotektekniker nå den 23 januar og er ferdig i juni/juli Dette er egentlig ett års utdanning, men det går fint å ta den på kortere tid. Det er mye egenlæring, så man må vel være litt strukturert og sette seg ned hjemme å lese og gjøre oppgaver etc. Jeg er ikke av de mest strukturerte menneskene, men jeg klarte det alikevel:) Lykke til med valg:)
idamor & lykketrollene Skrevet 10. januar 2008 Forfatter #12 Skrevet 10. januar 2008 høres litt interessant ut,men finner ingenting som heter opus på nettet jeg...finnes det i oslo eller?
Mamman til AM&JS Skrevet 10. januar 2008 #13 Skrevet 10. januar 2008 Julie Angelica... Kan jeg spørre deg hvor du starter på apotektekninker???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå