Gå til innhold

Har noen av deres unger blitt lei mme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

snuppa er kjempe lei å mate, vært sånn i 2 uker nå.. drakk hipp og nå har jeg skifta ti NAN..

Jeg urer på om hun er lei.. og heller vil ha mere grøt.. men sysnes ikke hun kan få mere en 2 ganger om dagen. siden hun bare en 5 mnd.

Noen som har noen råd..

hun gråter bare etter a ha tatt 40 ml på flaska..

noen ganger smører jeg på litt dentinox.. virker kanskje som hun har vondt i gommen?

eller tenker jeg helt feil

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan også bare være en fase, men HS hadde en anbefaling til meg når jeg innførte fast føde, og det var fra første måltid er satt skal det max gå 14 dager før man innfører og setter neste og slik skal man gå frem til man treffer rett antall måltider med fast føde. Men ikke nødvendigvis med full porsjon.

Du kan jo, dersom hun ikke vil ha MME prøve med noe annet og se på reaksjonen? Kanskje litt moset gulrot bare eller annet som er lettfordøyelig og ikke gir magevondt?

Skrevet

Hun må vil få i seg litt melk.. kan jo ikke slutte med det til et måltid..?

Skrevet

Sliter med akkurat det samme her.Min er også 5 mnd. Vi gir grøt 4 ganger om dagen nå. HS sa at de får i seg melk gjennom den, men jeg liker ikke helt at det blir så lite flytende pr.dag. Drikker kun mellom 40 og 60ml med MME. 2g. daglig.Og vrir seg bort når jeg prøver mer. Men prøver jeg grøt etter det spiser han gledlig. Har prøvd å gi vann, men det vil han heller ikke ha. Ikke lett dette her.

Skrevet

Ikke slutt med melken, men den kan tilbyes ved siden av måltidet også, og min erfaring, riktignok med mm var at morgen og kveld var da melk var best, dagtid var fast føde mer spennende.

Og som nevnt kan det også være en fase.

Det er jo også mulig å prøve en annen mme som er søtere? Hipp er passe søt, NAN er veldig lite søt i smaken. Collet er visst veldig søt i smaken og skal være god, kanskje verdt et forsøk?

Men som nevnt over her også, de får i seg melk gjennom grøten, så næringsstoffene får de jo. Man må bare holde væskenivået litt også men det kan du jo gjøre med vann med en fruktbit eller to oppi også dersom det faller i smak?

Det går seg nok til, denne perioden på matfronten er bare begynnelsen på hva du kan vente deg;) Hehe... De blir mye morsommere om noen mnd:p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...