Julie73 Skrevet 9. januar 2008 #1 Skrevet 9. januar 2008 Leser at noen har 16-17 egg, er dere veldig unge? Hvor mange er normalt ved IVF og etter en vanlig hormonkur med nesespray og sprøyter??? Jeg har 3+4 liggende klare :-) som bare skal gjøre seg "fetere" - var på 1,2 ved forrige UL. Hva er normal størrelse på de? - og når blir de "godkjente" for frys??? ............Håper noen kan svare meg, for nå er det bare dager igjen, og det kommer stadig nye spørsmål opp i mitt hode ;-) denne prosessen er jammen meg lærerik (de rundt meg skjønner ikke en dri... av hva jeg snakker om for tiden, for de har ikke hørt om noe av dette her, heldigvis får man si)
MK73 Skrevet 9. januar 2008 #2 Skrevet 9. januar 2008 Hei, Julie! Det varierer veldig fra person til person hvor mange egg man tar ut. Første gangen fikk jeg ut 6. Andre gangen økte de dosene Puregon og jeg fikk ut 8. Den gangen hadde jeg også en cyste på ene eggstokken som kanskje forhindret utvikling av flere follikler på den siden. Er usikker på hva størrelsen på folliklene var. Mhp frys bruker de en del forskjellige kvalitetskriterier. F.eks må de selvsagt overleve og ha utviklet seg fint frem til innsettingstidspunktet, de ser på hvor godt egget har delt seg, hvor mange kjerner det har, og noen flere ting. Spør på klinikken, du! Jeg spurte sist gang jeg var til uttak, både fordi jeg var interessert men også for å distrahere meg selv fra smertene - og derfor husker jeg heller ikke alt de sa. Første runde fikk jeg bare 3 befruktet, ett inn og ingen på frys. Andre runde ble 7 befruktet, ett inn og to på frys.
Julie73 Skrevet 9. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 9. januar 2008 Hei og takk for svaret. Nå spør jeg kanskje veldig dumt, men hvis du fikk 3 befruktet, ett inn - hvorfor ingen på frys - delte de seg ikke nok? Skulle jo bare to igjen da. Og i andre runden når 7 ble befruktet, ett inn og bare to på frys, hvorfor ikke 6 på frys da??? Virker som mange går i "søpla" da eller??? Huff, jeg har bare 7 eggposer pågang, nå ble jeg litt bekymret. Dette er som du skjønner første gangen, så jeg spør sikkert veldig dumt. Tross alderen (man burde sikkert visst dette men....jeg gjør ikke det jeg da).
MK73 Skrevet 9. januar 2008 #4 Skrevet 9. januar 2008 Julie, ingen spørsmål er dumme spørsmål, og i alle fall ikke i denne prosessen! Dessuten er vi jo akkurat like unge og friske, du og jeg :-) De resterende befruktede eggene mine (de to ved første forsøk, og de 4 ved andre) var rett og slett ikke av god nok kvalitet til frysing. For at de skal være det skal de minst være gode nok til innsetting, og kanskje enda litt bedre :-) De skal jo både overleve nedfrysing og opptining. ...men ikke gi opp den tanken allerede! Da jeg fikk ut 8 egg, så fikk jeg jo to på frys! Det går forhåpentligvis bra for deg også - dessuten fant de faktisk sist gang flere egg på uttaksdagen enn de fant på siste UL-kontroll, så det kan t.o.m bli flere enn 7 egg på deg. ...og som mange sier - du trenger jo egentlig bare det ene gullegget :-) Lykke til - og bare fortsett å spørre!
Julie73 Skrevet 9. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 9. januar 2008 Sant nok :-) godt at man ikke trenger å føle seg så dum fordi om man spør. tusen takk for svarene. Ja, vi er vel jevngamle (ung) vi da ;-) hvordan ligger du ann nå, skal du til forsøk nå? Lykke til til deg også, vi satser vel på spirer i magen i år vel???? ;-) klart det.
MK73 Skrevet 10. januar 2008 #6 Skrevet 10. januar 2008 Takk for det! Jeg skal sannsynligvis inn til mitt tredje ordinære forsøk i februar en gang.
Julie73 Skrevet 10. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 10. januar 2008 åh ja, da er det bare å si lykke til....denne gangen sitter'n vet du ;-) klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå