Gå til innhold

Gutt når ul sier jente, og omvendt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om det er noen som vet hvor ofte lege/jordemor tar feil av kjønnet på UL?

Vi var på ul i uke 17 og legen fortalte at vi skulle få ei litta jente :) så vi løp å kjøpte oss ei rosa vogn..... men nå angrer vi litt - tenk om det kommer en gutt?!?!?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rosa vogn? Stakkar pappan når han skal trille tur tenker jeg da:)

Men feil tar de ja, prosenten er jeg usikker på, men mener å ha hørt 15%..

Du finner det sikkert om du googler!

Men tror nok det er mere sikkert at det er gutt når de ser en tiss, enn sikkert at det er jente når de ser jente!

Mener ikke å skremme deg nå, men ta vare på kvitteringen på vogna da! Litt kjipt om det kommer en gutt ja...

Som oftes tar de rett!!

Skrevet

rosa vogn? ja samme sier jeg? roooosa? hva om dere skal ha fler å får gutt? kjøpe ny vogn da? pluss rosa er vel litt dollete?

Skrevet

Hmm rosa?

Skrevet

Hehe, vi holdt på å gjøre samme tabba, men valgte å avvente vognen litt.

Har vært på ultralyd og sett at det er gutt, men har bestemt nå at vi ikke kjøper vogn før etter 3d-ultralyden, for å være helt sikre :-). Mannen min ville gjerne ha rosa vogn -jo mer dollete jo bedre for han, for han hadde blitt sååå kry hvis det ble jente, sa han. Jeg er den som vegrer meg mot rosa her, så hver sin smak for både dame og mann, sier nå jeg :-D

Skrevet

Kusina mi fikk vite på to UL at hun skulle ha gutt, ut kom ei jente. Og ei jeg lå på sykehuset sammen med som skulle ha trillinger hadde fått vite at hun skulle få tre gutter. Ut kom det jammen meg to jenter og en gutt. Tror jeg hadde valgt en mer nøytral farge på vognen, ja=)

Skrevet

det finnes jo vogner som man kan skifte trekk på nedi bagen, simo-kombi foreksempel.....

da kan du jo kjøpe ei nøytral farge vogn, men heller kjøpe rosa eller blått trekk etter kjønnet å smaken din for å ha neddi vogna....

det har vi gjort....

trekket kosta 300 kr, jeg venter gutt å har kjøpt grønn og blå trekk, så kan jeg skifte litt sånn når det passer meg=)

også som sakt tidligere her, hva om dere får flere barn, evt gutt neste gang? skal han ligge i rosa vogn etter søstra si da?

dessuten er det nok litt enklere å selge ei nøytral-farge-vogn hvis dere bestemmer dere for det også!!!

Skrevet

nå var det vel strengt tatt ikke fargen på vogna hun spurte om..men om de kan ta feil av kjønn på ul..alle har hengt seg oppi den rosa vogna...la folk få kjøpe det de vil..så kan vi kjøpe det vi vil:)

Skrevet

Har hørt om to som begge fikk vite at de skulle ha jente helt frem til uke 33 eller noe sånt. Begge de fikk gutter... Så det er nok lurt å bytte inn vogna for sikkerhets skyld. Nyttårsbarnet som ble kåret her på siden skulle være jente ifølge 2 UL, men det ble gutt.

Vi fikk også vite at vi skal ha ei jente, men skal ikke kjøpe så mye jenteting før fødselen. Har litt nøytralt etter storebroren, men har kjøpt littegrann jentetøy også da.

Skrevet

Rosa til gutt er vel ikke å betrakte som noen diger krise lenger eller? Ikke at jeg ville hatt det selv men..

Angående kjønnet på ul, så har det alltid stemt med oss!! Hører jo om de som får feil, men da er det gjerne at de ikke har vært helt sikre..

Skrevet

Hei,veldig lett å ta feil når de sier jente. moren min fikk beskjed om jente men fikk gutt.Når vi fikk beskjed om jente med vår første tok vi det med en klype salt...de kan jo ta feil.

Ang vogn...har sett noen trille på en type rosa vogn og jeg må si at den jeg så var driiit lekker!!

Skrevet

Jeg var paa UL i dag og er uke 13 i morgen. Og jammen meg saa vi ikke klart og tydelig en propell gitt... =o) Saapass tydelig at gyn sa: Dette ER en gutt, rett og slett. Meeeeeeeeen det kan jo ha vaert noe annet tenker jeg da, det er jo saa mye rart som "svoemmer rundt" paa de bildene.

Men jeg har hele tiden selv foelt at det er gutt, og jeg har dessuten vaert ekstremt mye mer kvalm denne gangen enn forrige gang (da jeg fikk jente) saa jeg var ikke overrasket. Likevel rart aa tenke at det er en mann inni der, HAHAHA.....alle disse rare tankene... Har liksom ikke tenkt paa meg selv som guttemamma. Saa sikter naa inn paa gutt, og regner med de vil se dette mye bedre paa 18uker UL.

Og vogn? Vi har noen fra foer, men de er gamle og brukte og vi kjenner at vi tror vi har lyst paa ny, den faar bli noeytral tenker jeg...

Skrevet

Tusen takk for alle svarene jeg fikk om feilvurdering av kjønn. Og så var det jo kjempegøy å lese om alle som har en mening om rosa barnevogn da :) :) Når det er sagt skal det også sies at vogna ikke bare er rosa, men rosa og olivengrønn - Emmaljunga 2007 modell - den er utrolig lekker og delikat :)

Skrevet

Vognen hoeres veldig kul ut synes jeg, spesielt med den kombinasjonen av farger, ordentlig fresh tenker jeg... Og saa virker det som om det er 50/50 sjanse for at UL indikerer riktig kjoenn spoer du meg... =o) Lykke til videre.

Skrevet

hei hei vi venter ei jente jeg er 20 uker på veg og ser etter vogn og jeg har dilla på rosa så kunne du være så snill og fortelle meg hvor du har kjøpt den vognen hen?hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...