Gå til innhold

Hva med dåpen?


frida♥

Anbefalte innlegg

Har dere/ skal dere?

Synes ikke det er så lenge siden sist, (i 05) vi var gjennom det, så jeg har liksom ikke tenkt noe på det før nå.

Ønsker egentlig mattips. Sist hadde vi rømmegrøt og spekemat. Enkelt og greit og passet bra siden det var på sensommeren. Noen forslag til mat som passer i en vinterdåp? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja vi skal døpe prinsessa vår. vet ikke helt når det blir. må finne ett ledig lokale osv først. vi blir rundt 30 stk og det har vi ikke plass til her hjemme. jeg synes koldtbord passer til sånne lag. og er det noe der som ingen liker eller tåler av mat, så ja da tåler de vel ingen ting. synes det er veldig greit. og SÅÅÅÅÅ godt da =o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde dåp den 30 desember. Var veldig koselig. Til sammen med stort og smått ble vi 22 stk til middag og kaffe. Vi hadde feiringen hjemme hos svigers som har stor stue. Serverte fiskemouse til forrett, servert på en halv skive toastet loff.....pyntet med reker og kreps. Til hovedrett hadde vi svinestek med tilbehør, og til dessert hadde vi hjemmelaget sviskekompott. Kjempegodt!!

 

Til kaffe hadde vi 4 kaker, to desserter og lefser med søst.

Vi ble gode og mette for å si det sånn :-)

 

Jeg holdt velkomst/takke-tale også. Min tur denne gangen. Mannen min hadde den æren sist. Kjekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

 

vi skal ha dåp 10. feb, og blir ca 30 stk.. jeg har tenkt å servere gryterett med salat og rundstykker.. enkelt og greit da gitt!! smaker ikke værst heller;o)

 

lykke til!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha dåp 20. januar og holder på med forbredelsene. :-) Vi blir rundt 25 stk og har leigd lokaler sidene vi ikke har plass hjemme. Jeg tenkte å lage koltbord selv. Kjøper inn ferdiggrillet kylling og ferdige karbonadekaker som jeg bare varmer. I tilegg kommer jeg til å ha brød, div pålegg og salater. Enkelt og greitt. :-) Kommer til å bestille et par kaker siden jeg ikke er noe kakemester selv, og så har svigermor, min mor og søster sagt at de kan bake kake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha dåp den 10.februar og skal hjem til oss etterpå. Tenkte å lage koldtbord selv. Skal bestille én dåpskake og så baker jeg litt selv også. Vi blir ca 25 til sammen .

Lager en koldtbordtråd der vi kan legge inn tips til hverandre :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal ha dåp nå 20. januar. 17 blir vi og da blir det tapas. Synes det er så godt og det blir ganske enkelt å stelle til. Endel kan lages på forhånd (kjøttbollene er allerede i fryser´n) og noen av rettene bidrar mamma og søster med. Så da blir det forhåpentligvis ikke voldsomt mye jobb på selve dagen.

Gleder meg sånn til dåpen jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde dåp den 30.desember, og da slo vi liksågodt til med bryllup i samme slengen til gledelig overraskelse for de 25 frammøtte! Vi leide lokaler siden vi skulle ha en del til overnatting. Til mat hadde vi sursteik med tilbehør og iskake til dessert. De fleste kakene til kaffen stod mamma for. Ein vellykka fest!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha dåp 17. februar, så har ikke kommet så langt i forberedelsene ennå. Men vi blir ca 40 stk (ja, vi har stor familie begge to), og skal servere koldtbord. Har leid lokale for anledningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha den 24 februar, skal ha nesten 60 gjester, og har lånt stort lokale på karl johan gratis, var heldige der!!

 

vi skal rett og slett ha trøndersodd siden mannen er fra trondheim! det er godt på vintern! tar et godt cateringfirma til å lage det, og tante skal lage karamellpudding!

 

det blir en stas-dag tror jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha dåp 2. mars (litt sent ute vi), og vi skal ha både koldtbord og tapas. Vi blir 15 stk og skal ha det hjemme;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei... vi skal ha dåp 30.mars.. litt sent ute hehe men men.. vi blir 15 stk.. så vi skal ha det hos foreldrene til min samboer...

vi skal rett og slett servere gryterett med ris og salat oxo rundstykker..

 

oxo skal vi bestille dåpskake oxo lage noen selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha dåp den 27 januar. Siden både min mann og jeg har liten familie (og spredd utover hele Norge) blir vi kun 11 stk. Syns egentlig det er nok, så da skal vi ha det hjemme. Tror vi kommer til å servere svinesteik og hjemmelaget karamel pudding (har bestilt det av mannens tante). Kakebakingen tar mamma, svigermor og jeg meg av. Regner med at det blir 4-5 kaker på oss 11 hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har endelig bestemt oss, vi skal ha finnebiff med gulrot og erter til, og poteter eller potetmos (får se hva min bror kokken finner på :-) )

 

Dessert blir hjemmelagd karamellpudding med krem ved siden av, enkelt å lage og godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har vært litt frem og tilbake om vi skulle døpe eller ha navnedag, så har ikke kommet igang med no forberedelser..

men tar det til uka.. så få rvi prøve å finne en dato, og evt lokale..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei... Vi hadde dåp 9 desember, så er ferdig med det.. Serverte svinesteik og riskrem til dessert, kjempegodt det!! Hadde det hjemme, men vi var ikke mer enn14 stk da.. Ser at det er mange av dere som har store selskaper med mange gjester.. Har bare foreldre og faddere vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...