Gå til innhold

Vondt og klumper i det ene brystet. Brystbetennelse???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har så innmari vondt i det ene brystet. Jeg har ammet nå i over 10 måneder og ikke hatt noen problemer foer nå. Jeg har noen klumper i brystet naer brystvorten som kommer og går. I kveld er jeg roed rundt det området som gjoer vondt. Jeg har hatt litt vondt den siste måneden, men nå gjoer det skikkelig vondt! Det ser også ut som jeg har litt størknet melk i brystvorten som ikke forsvinner selv etter amming... Jeg ammer maks 2 ganger daglig siden jenta vår er stor og ikke vil amme så mye lengre. Ammingen foregaar alltid liggende naa saa kan det vaere aarsaken til at melken hoper seg opp paa den ene siden? Hvis det er en brystbetennelse, hva gjoer man eventuelt med det?

Takk for råd!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det står veldig gode råd på ammehjelpen.no under "Tilstoppede melkeganger". Men siden det er rødt og gjør veldig vondt ville jeg vurdert å oppsøke lege.

Men uansett slik jeg har forstått det, må du tømme brystet ofte, f.eks ved håndmelking eller pumping. Det er også anbefalt at babyen (som er den beste "pumpen") har haken sin i den retningen kulene/klumpene er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...