Gå til innhold

Dette med å amme "store" barn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det virkelig så mange som syns det er dumt? Helt feil liksom?

Jenta mi har akkurat fyllt et år, og jeg ammer henne et måltid til frokost og når hun skal legge seg, pluss noen småsuper iløpet av dagen.

Jeg syns det er bare kos, og det er en god stund for ekstra koselig mor-barn-tid.

MEN, noen syns jo det er på tide å slutte nå. Snuppa drar jo i gensern og sier klart og tydelig "pupp" når hun vil ha litt melk. Dette er det noen som reagerer på. Hun er veldig mye tidligere ute med det vokabulære enn det motoriske, så hun har et godt ordforråd nå.

Hva syns dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

amm så lenge du vil jenta! WHO anbefaler min til 1 år helst til 2 så du er heldig som kan amme enda skulle ønske jeg kunne men melka ble borte da lillegutt var 5mnd.

Skrevet

Amm i vei!

Gutten min sier ikke pupp men øya går i kryss når han ser puppen :)

Skrevet

hei hei ...

Vi hadde det sånn også.. "muss mamma piiin muss sa hun"

:P hehe

Ammet henne natt og morgen fram til hun var 19 mnd da følte jeg det var totalt nok ;)

Men hun er fremdeles på jakt etter den...hehe

Gjør det som passer deg og barnet best..lukk ørene for resten ;)

Hadde endel kommentarer på at vi ammet etter 1 år

brydde meg midt i .... hehe

Skrevet

Bare å amme i vei, men synes ikke folk skal ha dårlig samvittighet for at de ikke kan amme like lenge som deg her i Norge hvor har ordentlige forhold (ikke som i u-land).

Men amme du...du er heldig som har melk....jeg hadde aldri melk, så jeg fikk kun ammet helt i starten før gutten nektet!!

Skrevet

Jeg ammer fremdeles morgen, ettermiddag og kveld, og snuppa er 14 mnd. Ho sier ikke "pupp" ennå, men ho river i og løfter på genseren. Jeg har tenkt litt på hva andre syns om det, men ho har gjort det siden ho var 8-9 mnd, og jeg kunne jo ikke slutte å amme da bare fordi ho tydelig visste hvor godsakene fantes. Syns kanskje det blir litt annerledes når de blir så store at de kan stå på gulvet og suge mens mamman sitter ved kafebordet f.eks, men jeg får vel vente å se hvordan ammeslutten går her før jeg sier noe - gruer meg til å slutte, for jeg tror det kommer til å bli vanskelig.

Skrevet

Jeg ammer min halvannetåring ennå. Han er ganske stor og folk blir veldig forlegne når de ser det. Jeg husker selv jeg syntes det så rart ut da en venninne ammet sin halvannetåring, og det var kun en måned etter at jeg selvhadde sluttet med nr. 1. Det ser litt rart ut, men jeg gjør det selv, synes det er veldig koselig og ikke noe dumt eller feil, tvert imot. Men jeg ammer ikke foran folk jeg ikke kjenner godt lenger, fordi jeg synes det er ubehagelig at de blir så forlegne.

Skrevet

ammer enda min lille jente 15 mnd men er i ferd med å kutte ned litt. har til nå ammet morgen og kveld og av og til midt på dagen. nå er det mest på morgenen og litt av og til etter vi kommer hjem fra barnehagen. kjempe kooos

Skrevet

Jeg ammer fortsatt min på 19 mnd, morgen og kveld og en gang før luren hans. Min er stor som en 2-åring:) Jeg prøver å unngå å amme ute, men må man så må man:) Han ligger jo ikke i timesvis ved puppen akkurat. Jeg har tenkt å fortsette til han er nesten 2 år, da skal jeg på hyttetur en helg med venninner, og da passer det vel greit å slutte:)

Skrevet

Dattera mi fyller 2 år neste uke, og jeg ammer henne fremdeles på kvelden før leggetid.Ammet henne 2 ganger til ho var 20 måneder.

Jeg er stolt av det.

MEN skal prøve å slutte snart:))))

Skrevet

Jeg er en av dem som aldri ville ammet når barnet er 13-14 mnd og oppover.Har dessverre ingen god grunn til det anna en at jeg syntes det blir teit når ungen selv drar i gensern eller sier at den vil ha pupp.Men det er meg,hva andre gjør bryr jeg meg lite om.Så senest i jula ei som ammet gutten sin som må ha vært nærmere 2år,både mor og barn koset seg,ingenting er bedre enn det:)

Skrevet

1 år og 9 mnd og de som ikke liker det får synes akkurat hva de vil. ammer kun hjemme og blant folk jeg kjenner godt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...